1: Tvätt bort ogräs, mossa, och smuts från marksten.
Tvätta fasad, altandäck och tak. Tvätta bilen.

2: Vi köpte huset förra året av en äldre herr på 90år. Han tog väl hand om huset även om visst underhåll är eftersatt av förklarliga själ. Alla hjälpmedel underlättar.

3: Mellan
 
1. Rengöra stenplattor kring uppfart och runt huset, samt bilen. Har planerat att testa att rengöra mattor och annat också. Den gamla högtryckstvätten är rätt dålig, sist tog det flera dagar att rensa uppfarten.
2. Både kul och bra för huset att använda högtryckstvätt, använder det mer än vad man kan tro. Hade använt den ofta och kan återge erfarenhet!
3. Mellan/stor men blir givetvis glad för det som finns.
 
Även jag ser mig som en utmärkt testpilot!

1. Med en stor andel av tomten stenlagd, sockeln full av illasittande puts och färg, en vit bil dränkt i damm från grusvägar och mycket mer därtill är jag övertygad om att en högtryckstvätt skulle komma till stor användning här hemma!

2. Jag har alltid haft ett stort teknikintresse och har genom livet läst fler produktester än dagstidningar. Genom att vara bekantskapskretsens produktrådgivare har jag dessutom fått mycket övning i att uttrycka mina tankar för personer med varierande grader av egen erfarenhet.

3. Ju större desto bättre, men självklart är allt av intresse! :D
 
Glänsande blå bil parkerad på en garageuppfart med spegelblank motorhuv som reflekterar träd och moln.
1. Har två bilar, motorcykel samt mtb som jag tvättar på garageuppfarten, samt sköljer av själva garageuppfarten. Min gamla kärscher har börjat ge upp och tappar tryck och pulserar. Inget roligt alls att tvätta bilen men den, vilket är tråkigt. Gillar att ha puts på bilarna och tvättar nog bilarna 2 gånger i veckan.
2. Skulle göra recensioner där jag testar maskinen och låter andra ställa frågor om den. Även göra en youtubevideo/resencion. Kan jämföra med tidigare kärscher m 650 och kärscher k5.700.
3. Stor, men mellan funkar nog med.
 
Redigerat:
1. Bl.a. tvätt av bil, altan, marksten.
2. Vi kommer vara två personer som använder högtryckstvätten, jag och min far. Hans gamla kärcher sjunger på sista versen och då jag lånat hans under alla år så är det dags att bjuda tillbaka. Delger gärna mina och min fars erfarenheter. Kanske extra intressant då tvätten testas av en yngre och äldre person?
3. Spelar ingen större roll så länge det blir rent.
 
1. Om jag skulle vinna så hade jag använt högtryckstvätten till att tvätta av markstenar, bilar, rengöring av altan samt rensning av avlopp vid behov. Som bonus hade jag använt den till att tvätta nypotatis till midsommar.
2. Jag skulle beskriva mig själv som en standard byggahus-medlem som representerar en stor del av besökarna på hemsidan. Ägt 1 bostadsrätt, 2 hus och bygger just nu mitt tredje hus. Utifrån det så inbillar jag mig att jag vet vad man vanligtvis använder en högtryckstvätt till och vad som är relevant att ge omdöme på.
3. Jag har främst behov av en mellanstor modell.
 
En liten tvätt för en ganska liten (800kvm) tomt med stenplattor och murar som behöver tvättas. Bilar och cyklar som behöver få lite högtrycksspa.

Frilägga rötter till ett par buskar som ska vika hädan under sommaren!
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 18 högtryckstvättar och nu tänkte jag att vi tävlar ut dem bland er medlemmar på byggahus.se, så att ni får testa vidare där hemma.

[bild]

Den här gången förbinder sig den som vinner en högtryckstvätt att rapportera in till oss senast 2021-05-31 hur högtryckstvätten har fungerat. Har något gått sönder? Vad är bra och vad är dåligt med den? Man rapporterar detta till mig i ett mail till marlen@byggahus.se.

Så här tävlar du:

1. Berätta vad du ska använda högtryckstvätten till om du vinner.
2. Motivera varför just du kommer att vara lämplig att testa vidare en högtryckstvätt.
3. Ange också om du främst har behov av en stor, mellan eller liten högtryckstvätt.

Vi tävlar alltså ut de här högtryckstvättarna:

Bosch GHP 5-75 X
Kärcher K7 Premium Full Control Plus
AVA P80 Master X-Large, bundle
Bosch GHP 5-65 X
Husqvarna PW 360
Nilfisk E 150.2-10 H X-TRA
Stihl RE130 Plus
AVA P60 MASTER +
Kärcher K5 Full Control Flex
Biltema HPC 120B
AVA P55 Go+
Bosch Advanced Aquatak 160
Ryobi RPW 150XRB
Husqvarna PW 235
Nilfisk C135.1
Biltema HPC 110B
Ryobi RPW 120B
Stiga HPS 235R

Läs hela testet här: Test högtryckstvätt

Tävlingen pågår en vecka och avslutas fredag den 5 juni 2020.

Lycka till!
Jag ska använda den till rengöring av ett gammalt altangolv, samt rengöra sovrumsaltanen (golv och träräcke), rengöra trädgårdsmöblerna som ännu inte fått komma ut, spola av husfasaden och skärmar på bakre delen av altanen, carporten och bodar x 2, då kommunen byggt om gatan där jag bor,så jag levt i ett ständigt dammoln i tre veckors tid.
Tvätta bil o cyklar, trädgårdskrukor och stenläggning vid carport och ingången till huset.
Vore världens bästa MorsDagspresent få testa en högtryckstvätt, den skulle underlätta jobbet massor. Vill gärna prova en fullstor Kärcher !
 
Behöver en stor högtryckstvätt.

Tvätta bilen, altangolv, stenbeläggning, växthus, husfasaden och staket

Till det behövs en ordentlig högtryckstvätt och jag får det rent och fint

Idag använder jag en vanlig vattenslang som det tar lång tid att få sakerna rena med.
 
Vilken härlig tävling!

1. Tvätta bil, rengöra altan, rengöra stenplattor samt diverse annan rengöring.
2. Kommer att använda den kontinuerligt för att på så sätt kunna ge så många kommentarer om den som möjligt.
3. Vilken storlek som helst, men mellan kanske passar bäst.
 
Hej

För två är sedan lånade vi en högtryckstvätt lite kort och tvättade vår mur sedan dess har vi pratat väldigt mycket om att skaffa en men det har inte blivit av. Jag har en lång lista med saker jag vill tvätta tex garageporten, uppfarten, vårt trädäck, ett plank, utemöblerna(!), bilen, delar av fasaden och en hel del mer

Vi skulle vara perfekta kandidater då min man är permiterad just nu. Så han kommer ha tid att ta tag i detta i maj då ni vill att vi aktivt testare den.

Vad gäller storlek är vi väldigt flexibla och kommer anpassa jobbet efter storleken. Oavsett vilken storlek skulle vi bli fantastiskt glada om vi vann.

Ha en fin dag

Mvh
Ann-Mari
 
1. Tvätta bilen och när jag äntligen har byggt mitt trädäck så behöver trallen ju tvättas.
Sen kan man ju alltid skala färskpotatis med den :)

2 jag bor längs en slingrande grusväg, jag skulle aldrig vilja byta den mot asfalt, jag tycker det är så fint med grusvägar men bilen blir väldigt dammig på sommaren. Där hade högtryckstvätt varit fantastiskt :)

3 jag behöver bara den lilla storleken, värre är det ju inte (y)
 
1. Två bilar, en stor altan samt ca. 50-60 kvadrat uppfart som rengörs några gånger per år.
2. Jag är en flitig användare av högtryckstvätt, och en van produkttestare. Jag tror att mina erfarenheter kan vara värdefulla för andra medlemmar.
3. Stor
 
1. Jag och min sambo har precis köpt hus som stått tomt ett längre tag. Vi kommer behöva använda högtryckstvätten överallt. Ute, inne, båten, bilen, stallet och sambon...

2. Alltid tillfredsställande att se hur skiten spolas bort och jag bidrar gärna att utöka recensionsvärlden då jag själv alltid utgår efter recensionerna och tester vid nya inköp.

3. För ovanstående ändamål behövs det största ni har!
 
1. Enligt kompisarna till allt.

2. Jag har varit jätte anti högtryckstvätt då jag känner att det går lika bra med en vanlig slang.

3. Vilket som, risken är att den hamnar i garaget och samlar damm:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.