B
Håller på med totalrenovering av ett hus. Det ska läggas parkett i hela huset på befintlig linoleummatta, vilket fått byggföretaget att inte lägga golvpapp vid grundning med tapetfärg, spackling, målning. Resultatet blir, förutom ett väldigt nersmutsat golv under parketten, också rejält med ojämnheter och som jag ser det risk för dåligt resultat vid golvläggning med knastrande och knakande när man sedan går på parketten. Är detta normalt förförande eller är oron befogad?
 
  • Nersmutsat golv med ojämnheter och rester av spackel och målararbete inför parkettläggning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nersmutsat och ojämnt linoleumgolv med spår av tapetfärg och spackel i renoveringsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
E
Det ser ut som att det ligger plastmatta på golvet nu, stämmer det?
I så fall kommer den (förhoppningsvis) rivas ut eller skrapas ren innan parketten läggs in.
 
Plastmattan ska väl bort hoppas jag? Perfekt underlag att skita ner, miljövänligt att dom inte lägger plast över den vill jag påstå.
 
B
E Emil_K skrev:
Det ser ut som att det ligger plastmatta på golvet nu, stämmer det?
I så fall kommer den (förhoppningsvis) rivas ut eller skrapas ren innan parketten läggs in.
Linoleummatta som företaget inte vill riva ut. Det räcker alltså med skrapning för att få det bra?

Raka Raka skrev:
Plastmattan ska väl bort hoppas jag? Perfekt underlag att skita ner, miljövänligt att dom inte lägger plast över den vill jag påstå.
De vill inte riva ut den
 
Hallonbåten
B bygges skrev:
Håller på med totalrenovering av ett hus. Det ska läggas parkett i hela huset på befintlig linoleummatta, vilket fått byggföretaget att inte lägga golvpapp vid grundning med tapetfärg, spackling, målning. Resultatet blir, förutom ett väldigt nersmutsat golv under parketten, också rejält med ojämnheter och som jag ser det risk för dåligt resultat vid golvläggning med knastrande och knakande när man sedan går på parketten. Är detta normalt förförande eller är oron befogad?
Målare.... man får Skrapa , dammsug, torka, annars har man det på parketten, med fina repor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.