Hej!

Är det någon som byggt med Kungshus el Kvalitetshus i Sthlm-området?
Vet ni kvalité-samt prisskillnaden mellan dessa två?
Är det någon som lyckats pruta på byggsatsen?

Vi har varit i kontakt med säljaren för Kungshus och är positiva, har någon haft problem med deras entreprenörer?
Många frågor men tacksam för svar!
:p
 
Hej LattjoLajban!

Vi har kollat runt ganska mycket hos olika husleverantörer men fastnat mest för Kungshus.
Läste så här på forumet en del om Kvalitetshus och såg att de har ett som passar våra önskemål fast det var större än vi behöver.
Undrade därför om någon kände till hur dessa två var i förhållande till varandra i pris och kvalité.

Hoppas fortfarande på lite hjälp!
 
Jag/vi har byggt med Kunghus och vi är enormt nöjda. Har en massa info om du vill veta... vilket jag antar.
:)

Så det e bara å fråga på.
 
Vi bygger också Kungshus ....skriv till mig så kan jag ge dig några väl behövliga råd ! :D

/Princess
 
Vi har byggt ett modifierat Kungsholm från Kungshus. Hade kontakt med Xrister innan vi bestämde oss. Vi är mycket nöjda med Kungshus men de kunde tyvärr inte anvisa några entreprenörer så vi fick skaffa dom själva. Det tycker jag var lite dåligt, men det beror nog mest på säljaren. Se till att ni har knytit upp enterprenörer med bra referenser innan ni skriver på för Kungshus. Vår entreprenör var lite sisådär. Som tur är gör jag allt finsnickeri inomhus själv. Då får man det som man vill.
 
Vårt val stod bla mellan Kungshus och KvalitetsHus och vi valde slutligen KvalitetsHus. Skillnaden var inte jättestor men vi upplevde att vi fick mer hus för pengarna hos KvalitetsHus. Dessutom fick mycket bättre respons från KvalitetsHus där vi kunde sitta och göra ändringar och sedan fick en ny ritning. Allt innan vi skrev på något kontrakt. Det tyckte vi var värdefullt och det fick vi inte hos kungshus utan där skissade bara säljaren på en fotostatkopia.

hur det gick? det kan jag berätta senare, huset ska komma v19!
 
Hawken skrev:
Vårt val stod bla mellan Kungshus och KvalitetsHus och vi valde slutligen KvalitetsHus. Skillnaden var inte jättestor men vi upplevde att vi fick mer hus för pengarna hos KvalitetsHus. Dessutom fick mycket bättre respons från KvalitetsHus där vi kunde sitta och göra ändringar och sedan fick en ny ritning. Allt innan vi skrev på något kontrakt. Det tyckte vi var värdefullt och det fick vi inte hos kungshus utan där skissade bara säljaren på en fotostatkopia.


hur det gick? det kan jag berätta senare, huset ska komma v19!
Hur har det gått?
 
Vi bygger med Kvalitetshus men är inte riktigt klara med dem än så jag återkommer när alla affärer är slutförda. Vet att de är här och läser det som skrivs och vill inte riskera att få en utskällning igen >:( för något som skrivits OM DEM, dock ej AV MIG..... :-/
 
Hej! ;D

Vi håller på med ritningar med Kvalitets-Hus eftersom vi har en speciell sluttningstomt och mycket egna önskemål. Kvalitets-Hus har bäst motsvarat våra justeringar och gjort ritningar och förändringar. Innan vi började med Kvalitets-Hus var vi och besökte flera andra tillverkare som tyvärr var mycket avvisande när vi hade egna ritningar och svår tomt - mycket dåligt av andra tillverkare coh försöka trycka på oss ett standardhus!.

Vi är mycket nöjda med den snabba servicen och underlag.

Kent & Siv
 
Nu har huset snart klart. Våra hantverkare ska vara färdiga på fredag den 19:e augusti. Sen hänger det på oss eftersom vi har valt att göra målning själva (något som har varit jobbigare än vi trodde. Speciellt innertaken, inte helt lätt att få det slätt med mycket fönster med generöst ljustinsläpp...). Allt har fungerat jättebra och vi är supernöjda med KvalitetsHus, med de hantverkare de har fixat fram och hur vårt hus har blivit. Det har inte varit några problem med de ändringar vi har velat göra under tiden (fick tex byta en duschvägg efter den blivit levererad).

Så summa sumarum, vi kan fortfarande varmt rekommendera KvalitetsHus.

///H
 
jag har precis avslutat byggandet med Kvalitetshus och det har varit problem från dag ett fram tills idag. Jag betraktar de som oseriösa, oprofessionella och på senare tid också otrevliga.

Om jag skulle ha haft möjlighet hade jag valt ett annat bolag.

listan över alla små och grova fel som begåts är lång och jag kommer inom kort att lägga ut det så får ni själv avgöra...

jag har varit i kontakt med ett flertal andra köpare som har upplevt samma sak...

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.