Hej
Har lagt gräsmatta och tänker köpa en robot gräsklippare. Gärna ett förslag på de som är bra och har mellanklass pris.
 
Tänkte på Lyfco E1800 robotgräsklippare
 
Har Lyfco själv! Man får relativt mycket för pengarna. Appen ger jag dock inte mycket för!

+ Den klarar kuperad gräsmatta och har bra batteritid.
Den är snabb och hinner med stora ytor.

- Fastnar lätt gräs runt klippbladen, vilket resulterar i att roboten piper och man får rengöra.
 
  • Gilla
Salam72
  • Laddar…
Det som är intressant är ju storlek på tomt, utforming osv.

Som användaren ovan nämner så kräver ju Lyfco manuell handpåläggning för att rensa gräs. Detta är i min värld inte acceptabelt och har varit obefintligt på vår husqvarna som bara tuggar på utan problem.

Man ska inte behöva rengöra eller underhålla en robotgräsklippare mer än max 1 ggr/säsong för att det ska vara ok enligt min uppfattning.
 
  • Gilla
Salam72
  • Laddar…
Z Zlade skrev:
Det som är intressant är ju storlek på tomt, utforming osv.

Som användaren ovan nämner så kräver ju Lyfco manuell handpåläggning för att rensa gräs. Detta är i min värld inte acceptabelt och har varit obefintligt på vår husqvarna som bara tuggar på utan problem.

Man ska inte behöva rengöra eller underhålla en robotgräsklippare mer än max 1 ggr/säsong för att det ska vara ok enligt min uppfattning.
Tack för svaret. Jag har ca 350 kvm och nästan fyrkantig. Ja just det att samla klippatgräs, tänkte fråga också en robotgräsklippare samlar inte klippatgräs utan man ska göra det manuellt och fördelen med traditionella gräsklippare att de han uppsamlare
 
Z Zlade skrev:
Det som är intressant är ju storlek på tomt, utforming osv.

Som användaren ovan nämner så kräver ju Lyfco manuell handpåläggning för att rensa gräs. Detta är i min värld inte acceptabelt och har varit obefintligt på vår husqvarna som bara tuggar på utan problem.

Man ska inte behöva rengöra eller underhålla en robotgräsklippare mer än max 1 ggr/säsong för att det ska vara ok enligt min uppfattning.
Tack!
 
S Salam72 skrev:
Tack för svaret. Jag har ca 350 kvm och nästan fyrkantig. Ja just det att samla klippatgräs, tänkte fråga också en robotgräsklippare samlar inte klippatgräs utan man ska göra det manuellt och fördelen med traditionella gräsklippare att de han uppsamlare
Eftersom en robot går hela tiden så klipper den av millimeter av gräset, så det blir aldrig något klipp att ta upp.
 
  • Gilla
Salam72
  • Laddar…
McCullough S600, bra klippare till bra pris!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.