1 ) Jag har stor betonguppfart och mycket fasad som ska tvättas. Får även stopp i källaren ibland och då trycket i min inte riktigt klarar av att driva min iller hela vägen skulle en kraftigare maskin vara suverän. Min gamla Kärcher börjar att svaja i trycket helt enkelt :( En ny högtryckstvätt skulle spara massa tid för mig som jag kan lägga på annat!

2) Skriver gärna om mina erfarenheter av tvätten , samt låter den bekänna färg med tvättning och spolning av avloppet.

3) Mellan eller stor skulle vara toppen att vinna.

Med vänlig hälsning, fremax
 
Fadai
Har duvslag, garage, bil, växthus och div. stenplattor som jag nog skulle rengöra oftare om jag hade en högtryckstvätt. Liten eller mellan skulle nog räcka fint. Har inga problem att dokumentera hur den fungerar i längden, är lärare och van att sätta betyg. :thinking:
 
1. Behöver tvätta myyyycket trall
2. Min lilla Kärcher mår inte bra (minnsta som finns tror jag), tror den är frostskadad :(
3. Mellan eller stor
 
1. Bilen och gården.

2. Med en gård på 200 boyta + 800kvm stall/loge/garage så medkommer där väldigt mycket ytterväggar som behöver omvårdnad. Speciellt när gården stått orörd i 4 år. En högtryckstvätt skulle hjälpa oehört mycket att rengöra väggarna och taken.

3. Är isåfall i behov av en stor högtryckstvätt.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 18 högtryckstvättar och nu tänkte jag att vi tävlar ut dem bland er medlemmar på byggahus.se, så att ni får testa vidare där hemma.

[bild]

Den här gången förbinder sig den som vinner en högtryckstvätt att rapportera in till oss senast 2021-05-31 hur högtryckstvätten har fungerat. Har något gått sönder? Vad är bra och vad är dåligt med den? Man rapporterar detta till mig i ett mail till marlen@byggahus.se.

Så här tävlar du:

1. Berätta vad du ska använda högtryckstvätten till om du vinner.
2. Motivera varför just du kommer att vara lämplig att testa vidare en högtryckstvätt.
3. Ange också om du främst har behov av en stor, mellan eller liten högtryckstvätt.

Vi tävlar alltså ut de här högtryckstvättarna:

Bosch GHP 5-75 X
Kärcher K7 Premium Full Control Plus
AVA P80 Master X-Large, bundle
Bosch GHP 5-65 X
Husqvarna PW 360
Nilfisk E 150.2-10 H X-TRA
Stihl RE130 Plus
AVA P60 MASTER +
Kärcher K5 Full Control Flex
Biltema HPC 120B
AVA P55 Go+
Bosch Advanced Aquatak 160
Ryobi RPW 150XRB
Husqvarna PW 235
Nilfisk C135.1
Biltema HPC 110B
Ryobi RPW 120B
Stiga HPS 235R

Läs hela testet här: Test högtryckstvätt

Tävlingen pågår en vecka och avslutas fredag den 5 juni 2020.

Lycka till!
1. Stenläggning, trall om rätt munstycke går att få tag i, båt, bil, släp och tak på mindre byggnader.
2. Har sålt både maskiner och byggmaterial i flera år samt varit testperson för trädgårdsmaskiner så jag vet att jag kan ge maskinen ett värdigt försök att visa upp sig samt opartiskt bedöma den.
3. Medel-stor
 
M
1. Om jag vinner en högtryckstvätt så kommer min 18-årige son lägga rabarber på den. Han tvättar allt som går att tvätta med högtryckstvätt och lite till. Mest är det bilen (och grannarnas bilar) men även husvagnen och en och annan husvägg som faller offer.
2. Vinner jag så garanterar jag att produkten blir grundligt testad. Sonen har i princip slitit ut vår nuvarande och påpekar ofta att vi borde skaffa en ny.
3. En medelstor variant tror jag är lämpligast för oss.
 
Jag skulle vilja testa en liten högtryckstvätt. Jag sågar virke själv och skulle använda den för att spola av maskinen och virket innan det åker på torkning. Ett vasst sågband är viktigt med bandsåg, och stenar och grus är ett enkelt sätt att sluta ha vassa band. En liten smidig högtryckstvätt vore ju således kul att testa.

vinner jag så ska jag visa lite mer av vad jag sysslar med; att förädla timmer till virke.
 
1: Jag hade använt den för att rengöra vårat soldäck, bil och plattorna upp till entrén samt våra utemöbler som ständigt skits ner av fåglarna...

2: Varför just jag skulle vara en bra testpilot är väl för att just se hur effektiv den är mot fågelbajs som letat sig in i alla springor på soldäcket och utemöblerna.

3: Vet inte vilken modell som skulle passa mitt behov. En liten/mellan.
 
1. Tvätta av allt möjligt som bil, jordfräs och vertyg
2. Har haft två som lämnat in och varit lite för stora för mina behov
3. Liten det är till de små jobben jag känner att det saknas.
 
1. Tvätta båten, uppfarten, och taket. Altanen i tryckat är nog bortom räddning men jag skulle vilja ge den en omgång med en kraftig högtryckstvätt för att se om det går att få fram en fin finish igen!

2. Jag gillar att greja och är nog en rätt typisk hemmafixare; händig men inget proffs på något vis.

3. Helst en stor med rejält tryck, men jag skulle också bli väldigt glad för en mellan.
 
1 Användning ja först är det det som behövs en gång i veckan bilen och mbcyklarna
vill kunna tvätta dem hemma och slippa åka till macken.
Sen har vi säsongsbetonade saker som altaner stenläggningar plasttaken pool och det tråkigaste av allt ogräset.
Och slutligen projekten som t ex tvätta fasad innan målning, rengöra berget på baksidan som frun vill få fram.

2. Varför, ja först och främst älskar jag maskiner gillar att testa saker till det yttersta.
Har stor användning av en högtryck och testa den till max.
Vill helst vinna och testa en med stort utbud på tillbehör som går att köpa till och testas och utvärderas samtidigt som högtryckstvätten, framför allt altantvätt och bilvårdkitt.

3. Storlek: Det jag läst i testet så är dom större för stora för mig så jag skulle helst vilja utvärdera en i mellan segmentet.
En som går bra att vätta bilen med och ändock går att få upp två våningar upp på taket och rengöra plasttaken tex.
Självklart går dom minsta bra också.
 
Fasad, takpannor, stenplattor, trallen m.m.

Jag tvättar med vanlig vattenslang och borste vilket är jätte jobbigt och tar lång tid.

skall vara antagligen stoooor skillnad ifall jag får chansen att tvätta med högtryckstvätt.
Då kommer jag att bomba massor recensioner angående hur det skall upplevas.

Liten // Mellan som önskemål.
 
Myrstacken
1 Användning.
Håller på att bygga hus på en bergstomt där vi sprängt en hel del.
Kommer behöva en högtryckstvätt att köra av hela berget från alla små lösa stenar.
Samt att vi har en fin bergsknalle framför huset som är väldigt slät men dock överväxt med lavar.
Som vi funderat på att försöka skrubba ren och fin.
Samt båten som behövs rengöras vid upptagning på hösten.
Samt en altan som inte skötts så bra och skulle behöva sig en uppfräschning.

2 varför.
För att vi inte äger någon och jag är jättesnäll :)

3.Storlek.
En mellan storlek skulle nog fungera alldeles utmärkt för oss och våra behov.
 
Jag vill gärna bli en testpilot och här är anledningen:

1. Jag ska tvätta bil, pool, hästsläp, markplattor och altan.

2. Jag är lämplig att vara testpilot pga att jag aldrig har ägt en högtryckstvätt och på så vis är den ultimata kandidaten till att göra ett test av en. Kan även en oerfaren använda en högtryckstvätt?

3. Mitt behov torde vara en högtryckstvätt av storleken liten eller mellan.
 
1. Bor i sluttningen på ett berg, som vi har byggt terrasser och stenmurar på. Tomten är fylld och omsluten av mycket gamla träd som inte bara är stämningsfullt utan också skänker en del underhåll till både bergknallen och murarna.


2. Dubblade mina vuxenpoäng för några månader sedan när jag och min sambo flyttade in till vårt första hus! Har sedan dess åkt på en del oplanerade utgifter som gett ekonomin en del törnar. Har därför fått skjuta på vissa förnödenheter (som t ex redskap till trädgård)

En högtryckstvätt hade varit mycket uppskattat då vi är i stort behov av en då skrapa ogräs på sten blir ganska mödosamt i längden. Särskilt nu när vi väntar barn.

Jag tycker det är jättekul att skriva göra research. Kan jag få möjlighet att djupdyka och tipsa andra om mitt användande av en produkt så blir det ju roligare!


3. Jag är tacksam för vilken som.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.