Hej! Vi skall spraymåla våra element. Min sambo vill spraya dem när de sitter uppe. Det är gammaldags element, så det är springor emellan. Färgen kommer väl då komma på tapeten bakom, antar jag. Ser inte detta knepigt ut, om man exempelvis skulle ha en mörk tapet för övrigt. Min sambo säger att det alltid är så här men jag är skeptiskt. Känns som attd et kommer bli en vit ruta bakom elementet. Förstår någon vad jag menar? Så jag får fog för mina protester. ;)

 
Hej,

Kan ni inte fnula in täckpapp (eller tidningspapper) bakom elementet när ni sprayar? Fäst med målartejp + kanske häftstift. Täck rejält runtomkring också – både vägg, golv, fönsterbrädor och andra ytor. De fina spraymålnings-dropparna har en förmåga att fara iväg dit där de inte ska vara annars :)
 
ett gammalt lakan kanske går lättare att pilla bakom..? Har aldrig provat själv men det va min första tanke.
 
ja, jag får väl pilla dit lite tidningspapper eller nått. Stämmer det att man inte kan ha tapet bakom elementen? Blir den förstörd pga värmen?
 
Vanligast är att man målar vitt eller sätter vit väv eller också vit tapet bakom elementet första gången. Där efter så går man bara in en bit varje gång man tapetsera om med tapeten. Så visst kan sambo spraya dom och väggen bakom också.

Lyckat till! :)
 
Hej!

Vilken slags sprejfärg ska ni ha till elementen? På burk, eller spruta med färgspruta?

/Elin
 
Hej
det finns elementfärg på sprayburk om du vill göra det lätt och billigt för dig.
 
jaså, det låter ju smidigt! Vet du var?
 
Finns på alla bättre byggvaruhus. Jag köpte denna på Silvan men finns som sagt nästan över allt. Tror att den kostade under 60 kr. Vill du skydda väggen bakom kan du anv samma teknik som man har när man tapeterar bakom element. För in en rundstång i en fåll på att laken och häng ner bakom elementet och dra ut den på golvet så skyddar du väggen, dirket barkom, och golvet. Skall du tapetesera om viker du in rundstaven och hissar ner tapeten och använder sedan t ex en fönstersvamp på teleskop och "fixerar" tapten.
 
å så mkt bra kunskap det finns på denna site!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.