Person använder en gul och svart batteridriven grästrimmer Ryobi RLT1825M13S i trädgården.
Håll din trädgård i trim med en effektiv grästrimmer! Delta i tävlingen och ta chansen att vinna den batteridrivna grästrimmern RLT1825M13S från Ryobi. Den har 25 cm klippbredd för ett effektivt arbete och funktionen EasyEdge™ för snabb och enkel kantklippning. På fronten sitter ett extra handtag som ger bra komfort och ett stabilt arbetssätt. Trimmertråden matas fram automatiskt och trimmern laddas upp på under en timme. Grästrimmern ingår i Ryobis ONE+ serie, och levereras med både batteri och laddare.

Totalt värde: ca 1 350 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna grästrimmern, i ett inlägg i den här tråden.
Fråga: Vilken tjocklek har trimmertråden?
Svaret hittar du här: https://se.ryobitools.eu

Vinnaren utses fredagen den 5 juni.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vinsten skickas till vinnaren direkt från Ryobi. Vi tackar Ryobi för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Redigerat:
  • Gilla
Patnilss och 9 till
  • Laddar…
Vill vinna en grästrimmer!

Svaret på frågan är 1.6 mm.

Har 300 kvm örtträdgård där det blir mycket kantklippning. Givetvis vill även jag kunna snabba på detta arbete för att kunna infinna mig i solstolen på vår hemester, let me win!
 
  • Gilla
Finacina
  • Laddar…
1,6mm trimmertråd har Roybis grästrimmer som skulle passa som handen i handsken på min son som älskar att hjälpa pappa i trädgården:)
 
1. Ryobis grästrimmer använder en tråd som är 1,6 mm i diameter

Skälet till att jag bör vinna är att jag under våren köpt mig en tomt, eller rättare sagt en åkerplätt, som jag kämpar med för att förvandla till en riktig villatomt... jag har dessutom redan ett flertal av Ryobis förnämliga maskiner i One+ serien och två batterier, så skulle jag vinna så skulle trimmern göra oändlig nytta.
 
Tråddiametern är 1.6mm

Med en liten radhustomt om ca 250kvm som är kuperad och inte går att klippa med en vanlig motordriven klippare eller med en sk. handgräsklippare skulle en trimmer verkligen kunna klippa hela tomten. Eftersom jag även har några verktyg i ONE+ serien skulle trimmern hamna i ett bra sällskap.
 
Diametern på tråden är 1.6, det vet jag för jag har redan en RYOBI RLT1831H20F, köpt för max en månad sedan.
Kruxet är att första gången sambon körde så trasslade tråden in sig ovanför hållaren. Nu får jag inte loss eländet.
Suck. Maskinen funkar dock ändå, men har lite mer motstånd vilket är synd.
Men toppen om jag vinner denna så kan jag köra med den om den första, för 1700 spänn, ger upp helt.
 
Tråden är 1,6 mm.
Med en tomt som våran, med pallkragar, fruktträd, rabatter, buskar, bärodlingar, postlådor, stenläggning, rabarber, som snart dessutom utökas med altan och ännu mera berg i dagen bestås snart av större sammantagen yta som måste köras med trimmer än som kan köras med gräsklipparen. I dagsläget sker denna trimning med en sådan här:
Manuell häcksax från Gardena på vit bakgrund, används för trädgårdsarbete.
En vinst skulle således spara både mig och sambon mycket tid, ork, energi och rygg.
Å andra sidan, vinner vi så kanske sambon vill ha ännu mer rabatter... :thinking::sweat::surprised:
 
Svaret på frågan är 1.6 mm.
Står i valet och kvalet att välja vilket märke av batteridrivna trädgårdsverktyg jag ska satsa på - och att vinna gör valet lätt att gå vidare med att köpa flera Ryobi-prylar.
 
Fadai
Övervuxet gräs vid kanten av en trädgårdsplåt, indikerar svårigheter med gräsklippning. 1,6mm. Ja, herregud så mycket lättare mitt liv skulle bli! Klarar inte ens att starta det bensindrivna monster vi f n har. Som synes.
 
Svaret på frågan om tråden är 1.6 mm.

Har ingen trimmer, så det ser ut som det gör längs kanterna av huset.
 
Det bodde en familj på en kulle
där trädgården inte såg ut som den skulle.
Vilken lycka att få vinna
och att kunna hinna!!
Med trimmer går det lätt
och det kan bli helt slätt

1,6 mm
 
svar 1,6 mm.

Hjälp denna arma kvinna,
att lite hjälp i trädgården få vinna.
Min analoga häcksax har gett vika,
i högt ogräs jag nu får ta min fika.
 
1,6 mm är svaret.

har jätte jobbigt 400kv tomt som är klumpig och delvis bergtomt med massa trånga ställe att komma åt med gräsklipparen.

En trimmer från min FAVORIT märke hade faktiskt hjälpt mig oerhört mycket att hålla tempot att gå ut och njuta av gräsklippning.
 
Rätt svar är 1,6 mm.

Vi har har en lång uppfart, kantsten runt huset och en gräsmatta runt allt. Gräsklipparen kan inte ta gräset längs kanterna. En grästrimmer skulle göra livet lite enklare och vår gräsmatta betydligt finare!
 
Svar 1,6 mm.

Har bott i mitt hus snart 2 år. Har en kamp med mossa för och ogräs som växer sig högt i kanten av tomten. Snälla bli min.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.