tompax
Tonie Wikström Tonie Wikström skrev:
Går ej att starta lampan blinkar och när man försöker starta piper den någon som känner igen felet ?
Har du kollat så behållaren är riktigt inskjutet? Räcker med att den inte är helt intryckt och att det fattas någon eller några millimeter, så håller den på så.

Om du har testat det, och det fortfarande håller på så, så hade mitt nästa råd varit att dra ut behållaren och kontrollera så den här lilla metallcylindern längst in längst upp (i något av hörnen) sitter kvar där, så den inte har råkat trilla bort eller så.
För det är den som gör att elektroniken känner av att behållaren är riktigt insatt. Om den av någon anledning har trillat loss så tror ju elektroniken att behållaren är utdragen.

Prova med detta först! Hoppas det löser sig! Med lite tur så blir det ditt bästa svar. :)
 
Är det den lilla svarta med sladd ??
tompax tompax skrev:
Har du kollat så behållaren är riktigt inskjutet? Räcker med att den inte är helt intryckt och att det fattas någon eller några millimeter, så håller den på så.

Om du har testat det, och det fortfarande håller på så, så hade mitt nästa råd varit att dra ut behållaren och kontrollera så den här lilla metallcylindern längst in längst upp (i något av hörnen) sitter kvar där, så den inte har råkat trilla bort eller så.
För det är den som gör att elektroniken känner av att behållaren är riktigt insatt. Om den av någon anledning har trillat loss så tror ju elektroniken att behållaren är utdragen.

Prova med detta först! Hoppas det löser sig! Med lite tur så blir det ditt bästa svar. :)
 
Något som fastnat? Prova att lägga i backen.

Annars som föregående skrev om behållaren. Den stora där fliset hamnar.
 
Maskinen går att snurra runt för hand går inte att backa heller bara piper och blinkar, Den lilla svarta cylindern med en sladd på sitter där och det sitter en likadan upptill som syns när man tar bort matartratten
 
tompax
Tonie Wikström Tonie Wikström skrev:
Maskinen går att snurra runt för hand går inte att backa heller bara piper och blinkar, Den lilla svarta cylindern med en sladd på sitter där och det sitter en likadan upptill som syns när man tar bort matartratten
Nej nu pratar jag alltså om uppsamlingsbehållaren. Det stora kärlet som all flis hamnar i. Den måste vara riktigt insatt för att maskinen skall kunna gå. Det räcker att den inte är helt intryckt och det fattas någon eller några millimeter så piper den som du beskriver.

Dra även ut den helt, om du inte får det att fungera, och inspektera så den där lilla kontaktytan av metall finns på behållaren.
 
  • Gilla
ullberg
  • Laddar…
tompax
Tonie Wikström Tonie Wikström skrev:
Maskinen går att snurra runt för hand går inte att backa heller bara piper och blinkar, Den lilla svarta cylindern med en sladd på sitter där och det sitter en likadan upptill som syns när man tar bort matartratten
Och snurra för tusan inte runt någonting med handen om maskinen är strömsatt! :)
Skall du pilla medan den är strömsatt, så använd åtminstone en lång pinne och snurra med den. Använd också alltid skyddsglasögon!
 
tompax tompax skrev:
Och snurra för tusan inte runt någonting med handen om maskinen är strömsatt! :)
Skall du pilla medan den är strömsatt, så använd åtminstone en lång pinne och snurra med den. Använd också alltid skyddsglasögon!
. Nej jag är försiktig och använder träpinne och ingen ström
 
tompax
Tonie Wikström Tonie Wikström skrev:
. Nej jag är försiktig och använder träpinne och ingen ström
Fick du ordning på maskinen? Vad var felet i så fall?
 
Jag har inte maskinen hemma just nu, men om jag förstod dej rätt så ska det sitta en metallbit i bakkant på själva uppsamlaren som eventuellt skulle ha ramlat bort.
Mvh Tonie
 
C
Tonie Wikström Tonie Wikström skrev:
Jag har inte maskinen hemma just nu, men om jag förstod dej rätt så ska det sitta en metallbit i bakkant på själva uppsamlaren som eventuellt skulle ha ramlat bort.
Jepp, det är en magnet som sitter där som deaktiverar en säkerhetsbrytare.
 
tompax
Tonie Wikström Tonie Wikström skrev:
Jag har inte maskinen hemma just nu, men om jag förstod dej rätt så ska det sitta en metallbit i bakkant på själva uppsamlaren som eventuellt skulle ha ramlat bort.
Mvh Tonie
Ja, den kan ha lossnat och trillat bort. Så om det inte hjälper hur du än trycker in behållaren, så kan ju alltså det vara felet. Den sitter längst bak på "toppen" av behållaren så att säga. I ovankant.
Om den saknas så har du säkert bara ett tomt runt hål/rund fördjupning där.
 
tompax tompax skrev:
Ja, den kan ha lossnat och trillat bort. Så om det inte hjälper hur du än trycker in behållaren, så kan ju alltså det vara felet. Den sitter längst bak på "toppen" av behållaren så att säga. I ovankant.
Om den saknas så har du säkert bara ett tomt runt hål/rund fördjupning där.
Det tog lite tid men nu är kompostkvarnen lagad, det var kretskortet som var trasigt men tack för all respons.
Mvh Tonie
 
  • Gilla
jonas.o och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.