1. Om jag vinner kommer jag att använda högtryckstvätten till att tvätta stenläggningen, trallen, bilen och eventuellt tak och fasad på huset. De två senaste beror på vad instruktionerna för en eventuell vinst säger att användningsområdet är för den specifika högtryckstvätten.
2. För tillfället har jag en gammal Kärcher K1 som jag köpte när jag bodde i en lägenhet med tillhörande garage i Stockholm. Den lilla krabaten har minst sagt gjort sitt (den är inte ens gjord för att kunna användas med terassmunstycke) och behöver nu bytas ut som mycket annat i min arsenal för att sköta om huset. Jag kommer hårdtesta högtryckstvätten så gott det går, även låta grannar testa den för att få fler omdömen och ge den ett rättvist samlat omdöme till dig Marlen.
3. Mitt behov är en stor eller mellan:D
 
1. Tänker tvätta diverse fordon och allt annat som hör villalivet till. Har en gammal ärvd Kärcher som sjunger på sista versen och tvättar det mesta med den. Både sånt som funkar och inte funkar.
2. Jag är en normal klåpare med normala behov. Ganska representativ alltså! Skulle gärna prova något med lite bättre drag.
3. Så stor som möjligt som funkar med 10A-säkring. Hellre ha och inte behöva än behöva och inte ha.
 
1. Rengöra begagnade takpannor, rengöra markplattor, rengöra målad träfasad inför målning, rengöra större fälgar med mycket asfaltsstänk till bil inför försäljning och bilar, cyklar osv.
Har ett fritidshus jag står fullt upp med renovering så behovet är stort!

2. Tekniska kunskapen är god, uppväxt inom familj med byggföretag samt utbildad biltekniker. Kan skriva en gedigen recension.

3. Har främst behov av en stor högtryckstvätt.

Vore kul detta!
 
1. Har nyligen köpt ett hus på landet med stort rengöringsbehov! Stort mossigt tak, jättestor altan som ser grön ut, fasad som spindlarna älskar (och som de sedermera bajsar på!). Dessutom är det grusvägar så bilen blir ju därefter.

2. Ägde en Nilfisk C125 som precis gick sönder så har något att jämföra med. Dessutom är som sagt behovet stort så den kommer få gå varm här.

3. Stor eller mellanstor.
 
Tvättar bilarna minst en gång i veckan så nöter hårt på högtryckstvättar. Behöver en stor tvätt som orkar köra högtrycksskumaggregat och tål att användas under längre tid.
Recenserar gärna tvätten efter den är beprövad.
 
P
Vilken fin (och ren! )start på sommaren detta skulle bli!

1 Vi skulle använda högtryckstvätten till altan, och plattor på vår uppfart.

Men kanske främst till att hjälpa vår 80-åriga granne som bor själv sedan hennes man gick bort för något år sedan. Hennes uppfart är verkligen i behov av en tvätt, och skulle inte vara något problem för oss att ta hand om. Vi hjälper redan idag till med gräsklippning.

2 Kan både ge egna recensioner samt ta med vad vår granne tycker!

3 Tror att en mellanstorlek skulle fungera bäst för oss, men kanske även en mindre av bra kvalité.
 
1. I första hand för att tvätta bilen.
2. Jag har precis startat upp mitt eget taxibolag och kommer att behöva tvätta bilen dagligen.
3. Stor alt. mellan.
 
1. Tvätta stenplattor, spola bort mossa/ogräs/alger från väggar/tak.

2. Har aldrig ägt eller använt en högtryckstvätt, så tänker att det kan vara intressant att se hur användarvänlig den är för en novis.

3. Jag tror att en mellan ska räcka för mina ändamål, framförallt inte en premium som kräver 16A uttag.
 
Långtestar mer än gärna en högtryckstvätt.

1) Skulle primärt använda den för fordonstvätt av de fyra bilarna och båten samt cyklar som familjen huserar. Skulle även hålla asfalt, trall och marksten rena med högtryckstvätten.Men även för tvätt av hustaket som är i behov av tvätt.
2) Med anledning av att den min tidigare högtryckstvätt gått sönder står jag således utan sådan. Jag använder nog även högtryckstvätten generellt oftare än gemene man.
3) Jag anser mig vara behov i en mellan eller större högtryckstvätt då jag använder och är i behov av en sådan tämligen ofta. Stark motor och högt vattenflöde är viktiga egenskaper.
 
D09
Har en naturtomt och hade varit fint att kunna spola rent berg från mossa och skräp med en rejäl pjäs.

Annars så bil, hus/altan, vattenkrig och äntligen byta ut min gamla högtryck från typ -95 på tiden då jag körde en Yamaha DT50R. Den är värd vilan nu när den lever sitt egna liv.
 
ullet
1. Hushållssysslor som tvätt av bilar, cyklar, trall, stenläggning/uppfart och rensning av takavvattning/hängrännor.
2. Noggrann person som har vana av att utvärdera och dokumentera produkters funktion.
3. Mellan eller stor tvätt skulle passa mig.
 
1. Då vi ska flytta till nytt hus behöver vi göra rent stenläggningar på vårat nuvarande hus, Även det nya huset har stenläggningar, berg och trall som behöver tvättas. Har även tre bilar och en båt som behöver tvättas regelbundet.

2. Skulle behöva en kvalitetsmaskin, då jag har har förbrukat tre mindre Nilfisk de senaste 8 åren.

3. Mellan till stor.


Hoppas på tur!

/Anders
 
1. Tvätta bilar, traktor/hjullastare, altanen och fasaden på den gamla ladan som ska rustas upp
2. Använder min gamla högtryckstvätt väldigt mycket. Den har dessutom börjat läka från pumpen. Så en ny hade varit bra. Vi har 35km grusväg fram till huset så bilarna är oftast skitiga. Vinner jag en högtryckstvätt kommer den användas flitigt och få sig ett rejält test i hållbarhet och hade passat perfekt att spola av fasaden på ladan från mossa och dylikt inför stundande renovering i sommar
3 Är i behov av en stor tvätt men fungerar med en mellan också
 
1. Här skulle tvätten främst användas till att tvätta stenläggning, trall, sten (ska försöka ta fram lite berghällar för att sedan konvertera dem till planteringsyta) och att spola av bilen. Men mest kanske till att spola av sonen när han ätit choklad, glass, sockervadd eller knäckemacka. (Ja, han kan kladda även när det bara är knäckebröd han stoppar i sig!)
2. Tror mig kunna skriva en givande recension för en vanlig Svensson på varierande områden.
3. Med begränsat utrymme för förvaring får jag säga mellan/liten.
 
Hej! Jag tror att jag skulle bli en bra testpilot!

1: Allt som inte rör på sig - trädäck, stenläggningar, trädgårdsmöbler, betongpannor på carporten, hela familjens cyklar och ett cykelgarage som envisas att bli grönt av alger. Till och med rengöring blir ju kul om man har en maskin för ändamålet. Den nuvarande tvätten skulle få lov att pensioneras i sommarstugan.
2: Jag behärskar väl det svenska språket och vet också hur man skickar mejl. Brukar också nästan alltid gör vad jag har lovat.
3: Tror att en mellan eller stor passar bäst till mina behov. Går nog med en liten också men tar förmodligen bara längre tid.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.