1:Jag ska tvätta rent mur och stenar hemma från mossa, tvätta cyklar och spola av bilar.
2: Jag skulle använda tvätten till många olika ändamål och målet skulle vara att få hela familjen att använda den. Vi har idag en stor gammal tvätt som bara jag har tålamod att att sköta, då den är klumpig och läcker på flera ställen.
3: Jag skulle önska att ha en liten tvätt som får följa med familjen ut på äventyr.
 
j.f.s
1. Här finns det crossåkande ungdom, fyra bilar, släpvagn, båt, och inte minst inflyttning i ett äldre hus med gamla rör. Tänker att ett stopp kan undvikas genom spolning..
2. Tvätten kommer gå varm! Här tvättas det bilar minst en gång i veckan och har redan kört slut på två tvättar i prisklass runt 2000kr. Den vi har nu sjunger på sista versen. Hade varit gött att vinna en ny innan den ger upp och slippa den kostnaden i och med flytt i augusti.
3. Stor, mellan
 
Thomas59
Haha, har väntat på denna tävling sen jag köpte min ”slit-och-slängbil” för sex år sedan. På grund av hög arbetsbelastning och resor har bilen inte blivit tvättad under hela den tiden. Allt annat fastighetsunderhåll har också blivit eftersatt. Nu har jag tagit ledigt ett tag så jag behöver ett projekt att ta tag i.

1 - Om jag vinner ska bilen få sin första tvätt på sex år. Behovet är både utvändigt och invändigt:rolleyes:. Sedan lär tvätten få slita hund på såväl terass som stenläggning, fasad och mosstäckt tak. Ja, det underhållet är lika eftersatt. Behovet är oändligt.

2 - Min lämplighet att testa och redogöra för resultatet baserar jag på att jag har en bred palett av behov som gör testresultatet användbart för alla, samt att jag är bra på att ge målande beskrivningar och feed back som kan hjälpa både potentiella köpare och tillverkare (som underlag för produktutveckling). Har tidigare haft 3-4 olika högtryckstvättar så jag har bra koll och referenser inför testet. Alla har dock gått en brådstörtad död tillmötes så ska bli intressant att se vad produktutvecklingen åstadkommit de senaste sex åren.

3 - Behovet är i första hand en STOR högtryckstvätt då jag ser mina behov som en verklig utmaning. En mellan eller liten högtryckstvätt kanske också kan funka men jag tvivlar.
 
Hej

Min högtryckstvätt har gett upp och jag behöver skaffa en ny för att:
Tvätta bilarna, det görs regelbundet och med vinklat långt munstycke kan jag underspola hemma.
Har mycket stensatta gångar och stor träaltan som skall hållas ren. där är en högtryckstvätt oundgänglig
Även i övrigt stor trädgård med stensättningar och stenmur som behöver vård. så en högtryckstvätt hemma hos mig får leva ett ansträngt liv.

Jag är som sagt flitig användare av högtryckstvätt, kan uttrycka mig i tal och skrift. Hemma hos mig är användandet brett så användbarheten blir brett testad. Jag har också vana av att skriva rapporter, mer eller mindre seriösa.

Behovet är i första hand en stor tvätt, har idag en medelstor (läcker inte så mycket i alla hermetiska packningar) och en ökad styrka är välkommen. stå och nöta för att kraften inte räcker är inte min melodi.
 
Lizzardo
1. Den kommer användas på gården med tvättning av bilar som gått på grusväg, lastmaskin, fyrhjuling, stall och säkert många fler saker man lyckats skita ner.

2. Den kommer bli testad på bred front på saker som tenderar att bli väldigt skitiga på vår hästgård.

3. Stor
 
1. Tvagning av våra två stackars bilar. Renspolning av berg. Renspolning av våran gjutna dricksvattenbrunn som är en naturlig källa direkt ifrån spricka i berget. Tvätta trall. Spola bort färg från gamla radiatorer. Spola rent dagvattenledningar och ev avloppsrör.
2. Har haft behovet av en högtryckstvätt under längre tid. Mycket annat kommit ivägen. Maskinen kommer helt klart få bevisa sig. Jag blir glad, hustrun blir glad. Donald Trump kommer sluta twittra. Win/win!
3. Generellt sett stor eller mellan. 16A uttag finns så det är inget bekymmer.
 
Jag vill gärna vara testpilot för:

1. Jag har fasader på både hus och garage som ska målas om och de lär ju tvättas av först. Alla hängrännorna skulle också behöva spolas ur. Sen har vi tre bilar i hushållet som ibland behöver tvättas samt två trädäck.

2. Jag är inte rädd för att blöta ner mig och det är väl lämpligt om man ska vara långtidstestare av en högtryckstvätt att man inte räds att bli både blöt och skitig. Och blir jag skitig får frun blåsa mig ren med högtryckstvätten.

3. Jag tar gärna en Bosch, vilken modell spelar ingen större roll men den "värsta" är väl bäst. De flesta andra maskiner, från skruvdragare till kylskåp, i vårt hem är Bosch så en till är ju bara bra. Till och med färgsprutan jag ska måla fasaderna med är från Bosch. Grönt är skönt!
 
1. Efter att ha handskurat en ganska liten altan i sommarstugan förra helgen, med blåsor i händerna till följd, och det ändå inte blev helt rent, bävar jag nu för vårt altanbygge hemma i villan, som kommer att bli betydligt större... Den vill jag inte handskura! Upptäcker hela tiden saker man behöver som villaägare, och mycket har införskattats, dock ej en högtryckstvätt. Vore tacksamt att få något att prova, och förutom glädjen över att behöva skrubba själv, kunna göra produkten bättre med min feedback!

2. Har en verktygsintresserad make som kommer att kritiskt men tacksamt testa varje funktion!

3. Spelar ingen roll
 
1. Jag skulle använda den till att tvätta min MTB efter leriga stigar då smutsen sitter ganska hårt.

2. Jag skulle vara en lämplig vinnare då jag inte har någon högtryckstvätt idag. Jag cyklar mycket och har då möjlighet att använda högtryckstvätten ofta.

3. För mig hade det passat bäst med en mellan högtryckstvätt då jag vill ha en kombination av smidighet och bra funktion.
 
Jag ska tvätta fasaden.

anse att jag är en perfekt testpilot för jag är en rutinerad recession skrivare på produkter.

mellan/stor
 
F
Jag vill absolut testa

1. Skall användas till tvätt av bilar, motorcykel, altan 140kvm, stensättning 180kvm, mur, hus mm. Kär även med foam lance.

2. Jag är inte den inställsamma typen, tycker jag att den är dålig på nåt sätt så kommer det att kommuniceras. Jag är inte heller typen som alltid måste försvara mina egna saker som ”bästa köp” utan snarare tvärt om. Nu tokrasade min Nilfisk äntligen förra veckan, oj vad jag väntat på det. Med tanke på hur besviken jag var på den när den köptes in för nästan 3 år sen så måste jag ändå säga att det tog längre tid än väntat. Den är välanvänd och under vår, sommar så används högtryckstvätten lite drygt 2ggr/vecka i genomsnitt.

3. Jag önskar absolut att testa en stor högtryckstvätt.
 
Redigerat:
1. Brukar högtryckstvätta en asfalterad tennisplan 2 ggr per år
2. Det sliter hårt på den billiga tvätt som jag har och skulle vara en bra test på tålig och effektiv en tvätt är
3. En stor tvätt skulle bara lämpligast till så stor yta
 
S
1 - Jag skulle använda den till att tvätta marksten, bilen, altan med mera

2 - Förra året var ett katastrofår där jag pga. separation förlorade sambo, hus, inkl. den sprillans nya högtryckstvätten, sen dess har jag bott i lägenhet men nu har jag hus på gång och det ska tvättas ordentligt, samtidigt som jag tvättar min egen bil och hjälper släktingar när det behövs.

3 - jag har behov av en stor / mellanstor
 
  1. På ett litet lantbruk finns mycket att rengöra. Traktor, maskiner, djurburar, stallar och annat
  2. Den kommer att användas hårt och mycket. Är erfaren av att recensera produkter på nätet.
  3. Främst en stor men även mellan går bra.
 
Vi har precis byggt färdigt vårt hus och en stor altan. Bygger just nu på ett garage på 100kvm som ska bli verkstad/slakthus. Kan verkligen behövas en tvätt där inne sen!

Just nu är det leråker överallt på vår gård så altanen är redan igengrodd med skit.

Vi bor dessutom efter en skogsbilväg så ingen av våra bilar har blivit tvättade sedan vi började bygga huset.
Skulle därför behöva en bra tvätt för att tvätta både bilar och speciellt motorutrymmet då vi precis fått byta motor i ena bilen.

Lustigt att det kommer upp en möjlighet att få testa en högtryckstvätt då jag senast igår beordrade min far att ta med sin tvätt (20 mil) nästa gång de ska hälsa på. Och då ska allt hinnas göras!

Skulle vilja hårdtesta en högtryckstvätt med ett arbetstryck på mellan 120-150 bar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.