1. Om jag skulle bli den som blir utsedd att förvalta en ny modern tvätt och utvärdera skulle jag fortsätta som vanligt, 2st vita bilar som behöver tvättas helst på veckobasis, barnens, fruns samt min egen cykel. Trädäcket tvättas årligen (men behandlas inte lika flitigt...), har egentligen aldrig tänkt i andra banor än en Kärcher eller ev. än Kränzle, av slump har jag redan 13A säkringar på uttagen där lämpligast placeras. :oops:

2. Jag har ägt EN Kärchertvätt sedan vi blev med villa för 13år sedan, jag har bytt delar och uppgraderat den, den har fungerat bra och levererat... Nyligen så provade jag en kollegas K7 och insåg att vår flitigt använda tvätt med slangvinda på väggen var trött, riktigt trött, jag fick kämpa för att få av skummet från skumtvätten som nyligen inhandlades. Att jag sen sneglat på en K7a men inte fått de berömda tummarna ur varpå en vän som känner till min Boschsamling sa att att vara märkestrogen kanske inte är så dumt och himlade med ögonen efter att ni publicerat er test, han har dessutom en K7. :)
Förutom det så gillar jag att få möjligheten att hjälpa och vägleda andra, ingen fråga är för betydelselös för att inte besvaras, ja säger hellre ja än nej och är lösningsorienterad.

3. Behovet av en rejäl tvätt är stort då det är två vita bilar som ska tvättas, vi har även "förmånen" att åka på sommarsaltade grusvägar... En stor del av tomten är täckt av trall, och jag har tydligen fått förmånen att förvalta svärmors vinterhjul.. till bilar och släp :thinking:
 
1. Användningsområdet kommer framförallt att vara till att tvätta bilen, men även cyklar, trall (1 gång per år) och till viss del stenläggning/asfalt.

2. Har länge nosat efter en ny tvätt då min mindre kärscher (K2) förmodligen blivit lagad för mer än vad jag gav för den ny. Tack vare att svärfar bott i en stad som haft en specialbutik för begagnade kärscher tvättar har det gått att lösa. Tyvärr har han nu flyttat där ifrån så nästa gång något behöver fixas får det bli en ny tvätt istället, detta hade dock löst min beslutsångest på det planet :D

3. Hade framförallt velat testa en av de större i testet, men efter att ha läst och letat runt mer hade en mellan säkerligen räckt.
 
N
Jag skulle använda högtryckstvätten till bilen, altanen, stenläggning samt till redskap och cyklar. Förmodligen skulle jag även passa på att spola rent sockeln på huset, som väntar på att göras ren.

Jag passar som testare eftersom jag har en klar bild av vad jag vill få ut av en högtryckstvätt, samt hur jag vill att den ska fungera.

En mellanmodell borde passa bra för mina behov.

mvh
NorraS
 
Jag vill tvätta allt jag bara kan! Bilen, motorcykeln, mina 200m2 marksten men framförallt vill jag spruta vatten på grannarnas busiga ungar!

Större är väl bättre tänker jag, å andra sidan är det bra om den är smidig att ta med sig så man kan tvätta saker lite överallt
 
sunnis
Jag skulle behöva använda högtryckstvätten för att få rent mitt privatägda flygplan som blir hemskt skitigt efter ett tag. Har ca 100kvm vingyta att spola rent och 10m flygkropp och 4m högt med två turbomatade Lycoming motorer som sotar satan och sölar med flygbensin och olja. Det är ju som att tvätta 5st SUVar på samma gång, så en stor tvätt med rejält vattenflöde och så lång slang som möjligt vore att föredra för det ska bli ordentligt avspolat och rejält blött överallt. Skulle även behöva spola rent hangarplattan från allt grus och bråte som annars sugs in i propellrarna vilket inte är så bra. Har tillgång till 3-fas.

Med höjden och ytorna så tror jag mitt test skulle kunna ge en bra indikation om prestandan och vad den är kapabel till och få såklart en riktigt snygg flyg-inspirerad testbild;)

Funkar den bra till ett flygplan så duger den till allt annat i hemmet och alla tänkbara fordon man kan ha. Idag står jag och kämpar med en gammal skruttig maskin i hangaren som är mer en effektiv luftfuktare än högtryckstvätt.
 
Redigerat:
A
Hej

Jag vill gärna vara testpilot för en högtryckstvätt

1 vi har 3 bilar som tvättas 1 gång i veckan. Altandäcken varje och stenarna på tomten spolas regelbundet för att inte vara hala då barnen gärna klättrar på dem.
Ena dottern börjar bli så stor så hon spolar gärna sin 4 hjuling också.

2 våran kärcher vi har nu är flera år på nacken och snart ger den upp av regelbunden användning.

3 gärna så stor som möjligt om de går. Ju större mer vatten och tryck :)
 
Testar gärna en maskin!

Tvättar idag det mesta en husägare brukar tvätta. Dvs bilar, släp, uteplatser, altan osv.

Har idag en bensinmotor driven semi-proffs maskin med med en 5hk Honda. Den är inte helt uppskattad av grannarna då den är allt annat än ljudlös. Har funderat på att komplettera den med en elektrisk så jag kan tvätta utan att störa grannarna.

Så stor maskin som möjligt skulle jag vilja prova. Den skulle få en ordentlig utmaning i ett test mot den motordrivna.
 
1. Vattenkrig
2. Måste vinna vattenkriget mot grannens ungar
3. Tror även den minsta duger till detta (y)
 
  • Haha
D09
  • Laddar…
1. 2 motorcyklar, 4 bilar, 2 båtar, sommarstugan och allmänt trädgårdsfix.

2. Med två grabbar som kör motocross flera gånger i veckan så används tvätten MYCKET! Den gamla från -97 börjar ha gjort sitt.

3. Helst en lite större
 
1.Nybliven husägare här, jag har en altan som nog inte blivit tvättad på 15 år. Jag spenderade en förmiddag på knä med hink och skurborste utan att det blev någon märkbar skillnad. Så jag tror att det behövs något starkare.

2. Jag börjar fundera på om jag kanske bara borde byta ut hela altangolvet för att få det rent

3. Jag har nog inget uttag som kan driva en stor, så antingen mellan eller liten
 
1. Tvätt av bil/traktor och mindre saker som stenplattor.
2. Rätt nyinflyttad och mycket saker att göra på huset och tomten. Finns flera olika testområden att köra på så skulle nog kunna prova allt möjligt.
3. Tror en mellan skulle nog funka helt okej. Men säger en Stor/Mellan då när de blir tyngre tvätt bitar..
 
A
1. Behöver ofta få spolat av min privata jumbojet(jumbobränslet sölar så!)
även lamborginin,ferrarin,jagularen,bugattin och paganin mm.
Min butler Juan är sååå långsam,han behöver nog den största modellen av tvätt,eller skicka alla modellerna så kan hans familj göra lite nytta också.

Vänligen von krösus.
 
1. Hjälpa frugan att tvätta stallet, tvätta bilarna och sen kommer den användas till huset.
(Blir lite roligare att fixa när man har bra saker)
2. Som det står ovan så kommer jag att använda den rätt mycket, så blir ett bra "lång tids" test.
Då ser man om produkterna håller över tid.
3. Stor, mellan
 
1. Nybliven ägare till ett mindre skogs/lantbruk så behöver en tvätt till tvätt av traktorer och övriga maskiner.
2. Har ingen tvätt nu så jag kommer att hårdtesta tvätten på alla mina maskiner samt att jag kommer att tvätta betongtrappor och stenlagda gångar i trädgården.
3.Stor:D
 
T
1. Nybyggt hus med mycket trall, mycket marksten och 2 bilar, behöver man säga mer. :)
2. Jag har aldrig ägt en högtryckstvätt men lånat många gånger, känns som jag behöver en!
3. Mellan duger!

Jag vinner aldrig någonting, får se om min lycka kan vända nu...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.