Hej!
Tänkte bygga hyllor och skrivbord i mdf över ivarskåp.
Rummet är nästan 3700mm brett men verkar klurigt att hitta så långa hyllplan. Helst vill jag slippa ha två konsoler bredvid varandra. Så finns det något smart sätt man kan skarva ihop två hyllplan i 19mm mdf? Kan ju placera skarven ovanpå en konsol i mitten, men antar att man ändå måste sätta ihop mdf-bitarna på något sätt för att få det ordentligt stabilt? Några idéer?
Ritning över arbetsrum med mått för hyllor, skrivbord och ivarskåp i plan- och elevationsvy.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kul bygge! Jag hade kexat och limmat ihop hyllplanen.
 
Eftersom trådskrivaren ställer den här frågan, så lär han ej ha en kexmaskin.
Jag föreslår träplugg och lim istället
 
  • Gilla
Kamomill
  • Laddar…
B bullens pilsnerkorv skrev:
Eftersom trådskrivaren ställer den här frågan, så lär han ej ha en kexmaskin.
Jag föreslår träplugg och lim istället
Stämmer. Mycket begränsad maskinpark i lägenheten. Men plugg och lim låter hyfsat enkelt. Klurigt att borra med precision i ändarna bara. Tror du lim och plugg räcker? I och för sig är det ju mest för att binda ihop hyllplanen så att de jobbar som en skiva med lasterna tänker jag. Har varit inne på att kanske sätta något beslag på ovansidan. Men blir ju inte så snyggt...
 
B bullens pilsnerkorv skrev:
Eftersom trådskrivaren ställer den här frågan, så lär han ej ha en kexmaskin.
Jag föreslår träplugg och lim istället
Det är för all del möjligt. Det hade inte jag heller när jag kexade ihop mina hyllplan, och inte nu heller några hundratal kex senare. Kör med en slitsfräs till handöverfräsen istället och en sådan kan man kosta på sig till ett sånt här projekt.
 
  • Gilla
Kamomill
  • Laddar…
Bra tips! Tusen tack!
B bullens pilsnerkorv skrev:
Det lär hålla
[länk]
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.