Jag har beslutsångest över vilket märke som presterar bäst, alla tips och rekommendationer välkomnas varmt.

Jag är ute efter en stark batteridriven lövblås (handhållen) som klarar av att blåsa iväg löv utan bekymmer som sitter fast i gräsmattan.

Jag behöver även en bra häcksax med ett svärd som är runt 60cm ca.

Tillverkarna som jag har spanat på är följande:

Ego-power (grönaverktyg heter den svenska sidan), den dök upp på google när jag sökte efter lövblås samt häcksax, har dock aldrig hört talas om de tidigare men de verkar ha bra produkter men vet inte hur deras kvalite är osv.

sen så har jag kollat på Stihl samt Husqvarna.

Vilken tillverkare hade ni valt utav dessa tre? Ge gärna tips på modeller som ni har erfarenhet av :)
om ni vet om något annat märke som är bättre så är jag inte främmande för detta :)

Tack på förhand.

Mvh
 
Köpte Husqvarnas häcksåg och trimmer för ca ett år sedan , det var ett paketerbjudande för ca 3000kr, ett stort batteri som tar en bra stund att ladda men den tar inte slut i första taget heller. Jag skall kolla upp typbeteknigar i morgon , är själv nöjd med mitt köp. Bra effekt i sågen den är inte jätte tung så man orkar klippa långa stunder.
 
  • Gilla
Partner
  • Laddar…
Tack för svar, ska bli intressant och se vad du har för grejer :) Vad har du för ah på ditt batteri och hur länge räcker det batteriet?
 
Har själv också Husqvarna, häcksax och trimmer.
Samt en snudd på oanvänd lövblås :oops:
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Har själv också Husqvarna, häcksax och trimmer.
Samt en snudd på oanvänd lövblås :oops:

Har du batteri eller bränsle?
Vilka modeller har du?
Är du nöjd med blåsen och resten utav dina saker?
Är du missnöjd med något?
 

Bästa svaret

Batteri.

Trimmer 115IL
Häcksax 115iHD45
Lövblås 436LiB
Har ett litet och ett stort batteri (typ 2 resp 4Ah) samt snabbladdaren (har en standardladdare någonstans som jag aldrig använt).

Har inte mer än testkört blåsten, har inte känt att löven är några problem. Funderar på att avyttra den eller byta mot nått annat.

Tycker de funkar bra till det vi använder dem till.
Trimmern funkar bra till att trimma (men inte att röja)
Häcksaxen gör sitt jobb med lagerhäggen, men tar inte de tjockaste grenarna.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Batteri.

Trimmer 115IL
Häcksax 115iHD45
Lövblås 436LiB
Har ett litet och ett stort batteri (typ 2 resp 4Ah) samt snabbladdaren (har en standardladdare någonstans som jag aldrig använt).

Har inte mer än testkört blåsten, har inte känt att löven är några problem. Funderar på att avyttra den eller byta mot nått annat.

Tycker de funkar bra till det vi använder dem till.
Trimmern funkar bra till att trimma (men inte att röja)
Häcksaxen gör sitt jobb med lagerhäggen, men tar inte de tjockaste grenarna.

Jag får tacka för dina svar och erfarenheter, kommer kolla upp dessa maskiner så får jag se vilka som jag köper sen men batteridrift känns ändå bra :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.