Ska gjuta i nästa vecka och har beställt 22 kubik. Kommer förmodligen bli lite över från bilarna så det vore ju bra att andvända den betongen till något också.
Ska ha två st altaner men har bara sprängsten där nu, kanske kan man hälla det där :-/
Eller på garage uppfarten fast jag har inte gjort några förarbeten för det... dvs bara sprängsten där med .
 
Eller så låter du bilen ta med sig det tillbaks, det brukar de göra...
Ingen idé att lägga ut betong där man ändå inte behöver den...
 
Jag fyllde skvättarna i några gamla delade oljefat, böjde ett grovt armeringsjärn till ögla och vips var det perfekta bojstenar.
Ställde dom vid en brygga och lät folk på byn veta att dom var gratis, dom blev uppskattade och jag t.o.m har fått ett par hundra för dom ;D

Men fyll för tusan inte för mycket i tunnorna ;)
 
Köp hem ett gäng gjutrör och tillverka plintar av det som blir över! En betongfirma jag har varit i kontakt med tog 700kr om man inte tömde bilen!
 
Jag har vid något tillfälle förberett med att spika ihop enkla träformar och gjutit "kantstenar" av spillbetongen.

Vill man göra bojsänken funkar det även att lägga betongen direkt på marken, blir som en koblaffa ungefär och sedan stoppa dit en lyftögla av armeringsjärn.
 
Många grustag tar emot både sten och cementprodukter utan kostnad
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.