På jakt efter en prisvärd laser med 3 linjer samt mottagare för utomhusbruk. Räckvidden behöver vara ca 15m utomhus.

vad är det som gäller? Vill inte köpa en laser en gång till om ngt år och samtidigt vill jag inte överköpa.

det jag märkt är att det drar iväg väldigt mycket med en extra linje.
 
Vad är syftet? Vilka tre linjer vill du ha? Är det krysslaser med eventuell mottagare du är ute efter?
 
C C.Lundin skrev:
Vad är syftet? Vilka tre linjer vill du ha? Är det krysslaser med eventuell mottagare du är ute efter?
Krysslaser med den extra 90 graders linjen.
 
Bosch GLL 3-80 cg fungerar med mottagare LR 7. IP54.
Jag har personligen aldrig använt den med mottagare, men lasern gillar jag.
Vet dock inte om det hamnar inom budget...
 
Jag har använt min 3-80cg med Lr7 en hel del på sistone och är väldigt nöjd. Både vid schaktning som planlaser) och vid byggnation. Ska man jobba utomhus i annat än skymning eller mörker så är mottagare ett måste. Fördelen med den gröna lasern är att den syns bättre, men kräver likväl mottagare om det är soligt. Dock kostar den ju en slant.
Den går också bra mycket länge än 15 meter.

Ett billigare alternativ är GLL 3-50 med mottagare.
 
K
Även jag har använt 3-80CG med LR7 på senaste.
Har ingen direkt erfarenhet av andra lasrar, men den presterar enligt mina förväntningar.
Något högt pip från mottagaren även på lägsta nivån, men det går att tysta den helt så inget problem egentligen.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Jag kör GLL 3-80 med LR2 mottagare. Skulle aldrig köpa en laser som inte är 360, det kommer bara begränsa användningen.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Nu har du kanske mer seriösa ambitioner men själv kör jag med en klen laser (specad för 10 m inomhus) och till uteprojekten använder jag mobilen som mottagare. Med kameran på skärmsidan ser man även på långa avstånd tydligt när lasern träffar kameran. Ett tips värt att nämnas i alla fall.
 
  • Gilla
Marco9000 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.