T
Hej,

Nu är det åter säsong då vi blir sugna på att ordna med kyla på övervåningen. (Förra försommaren höll jag på att slita mitt hår för att hitta någon i Sthlm som kunde installera frikyla till bergvärmepumpen men det gick verkligen inte att hitta någon som tyckte att det var ett attraktivt jobb så det spåret har jag lagt ner).

Jag har förstått att många gillar Mitsubishi FH35 och har sett att Bygghemma säljer denna för 15 500 kr inkl installation. Vi har också beställt ett hembesök av Sverigepumpen, men det låter ju dyrare bara utifrån hur broschyrerna ser ut :D Har någon tips på någon annan väg vi borde gå? Sverigepumpen verkar ju skicka med en del tillbehör så de kanske är bättre. (Jag har kikat på Värmepumpsforum och varit i kontakt med en firma därifrån men fick inget positivt intryck.)

mvh
Tomas
 
  • Gilla
oscar_uppsala
  • Laddar…
Vi installerade en Hero LN25 i början på Mars. Den har fått kyla 1 dag fram tills nu, och den dagen var vi supernöjda. Vi är också extremt nöjda med värmen den har gett. Sen mars månad har vi kapat ca 700:- på fjärrvärmen/månad och ökat elräkningen med ca 200:-, och då har ändå varmare nu än innan den blev installerad. Vår kostade, med installation, 19.900:-.
 
  • Gilla
tomasjo
  • Laddar…
FH35 är en gammal beprövad modell som är på väg ut ur Mitsubishis sortiment, LN35 är efterträdaren .
En mer basic modell utan en del lull lull är AP42 som ger lite mer kyleffekt.
Är det ”ren” AC” så kan du hitta billigare alternativ.
 
  • Gilla
tomasjo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.