Hallå alla!

Håller på och renoverar lägenheten och vill då byta ut ComHem uttaget till ett Renova.
Det som sitter är MO 41313-C.

Uttaget som jag har har ett slutmotstånd och är då alltså sist i antingen ett kaskadnät eller så har vi stjärnnät i huset.

Till min fråga, förstår inte riktigt vilket av renovas uttag jag ska ta, de som jag hittar har en dämpning på 8/10/13dB, förstår inte riktigt hur jag ska tänka! Det enda som borde behövas är väl ett slutmotstånd på 75ohm för att inte störa returen?
Hoppas någon kan ge lite input. :geek:

(Vet att ComHem inte är för nöjda med att man pillar på sånt här)
 
  • Bild på ett datablad för FLOMATIK Multimedia MO Series uttag med tekniska specifikationer och dämpningsvärden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppnat ComHem-uttag MO 41313-C i vägg med exponerat slutmotstånd och kablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Müssli Müssli skrev:
Välkommen till forumet!
Ett sånt här ska du ha:
[länk]
Glöm inte att köpa till en 1-facksram och en förhöjningsdosa. Slutmotståndet kan du flytta över bara.
Stort tack, följt ett tag så tänkte att nu får jag testa själv!
En fråga, hur vet man att det just är M13 och inte tex en av de som heter M10 eller M8? Försöker förstå lite hur det lirar ihop!
 
I databladet står det att dämpningen på TV-utgången är 13 dB. (TV port attenuation) I Comhemnät strävar man efter att bara använda 13 dB-uttag. Så var det iaf för 15 år sen när jag jobbade med det.
 
Müssli Müssli skrev:
I databladet står det att dämpningen på TV-utgången är 13 dB. (TV port attenuation) I Comhemnät strävar man efter att bara använda 13 dB-uttag. Så var det iaf för 15 år sen när jag jobbade med det.
Toppen, jag får testa om det funkar, annars bara sätta tillbaka det gamla Tack för hjälpen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.