Med risk för att komma med dagens dummaste inlägg:

Hur skall man egentligen koppla ihop en Flex slipmaskin med en Flex dammsugare? Bifogar bild. Det känns inte rätt men jag hittar inget annat sätt att få ihop dem. Eller saknar jag någon del?

Flex slipmaskin oklar koppling till Flex dammsugare, båda täckta av damm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det känns som om du har för många delar på slangen?

Är det inte så att den grå pluppen (i den gröna ringen) ska in i hålet (i den röda ringen)?
Alltså, det svarta och det röda (blå fyrkant) som sitter på din slang ska bort?

En del av en slanganslutning med grå plupp inuti en grön ring, röd och svart del markerad med blå fyrkant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Galten
  • Laddar…
Tack för svar!

Jag får ändå inte ihop det. Svårt att förklara, skickar en ny bild

En närbild av en hand som håller i en del av en byggmaskin med synliga sladdar och damm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag kan trycka in mellanstycket så ”piggarna” går in i slipmaskinens munstycke. Men då kan kan inte få fast själva slangen
 
Helt lost!
Inge fler idéer alls tyvärr.
Så som du kopplat ser ju rätt ut, men dammar massor antar jag?

det enda jag kan rekommendera är vävtejp:D
 
  • Gilla
Galten
  • Laddar…
Faktum är att det dammar ingenting, trots att det är ett hål på vägen. Största problemet är att slangen sitter dåligt fast och åker av.

Finns det någon som har samma grejer och kan ta en bild hur det ser ut?
 
Jag kanske bidrar onödigt lite nu, då jag aldrig använt just stoftavskiljare/dammsugare från Flex. Däremot har jag använt produkter från de flesta andra tillverkare.
Även om det verkar passa och inte "läcker" i slangen så är min erfarenhet att det brukar sitta halvdant. Silvertejp brukar vara räddningen och det som verkligen hjälper.
 
Ni har antagligen rätt, tycker bara det verkar illa om man behöver silvertejp för att kunna köra betongssliparnas Rolls-Royce...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.