V
Domkraften gled undan för grabben.
Nu är det en skaplig bula på sparklådan.
Besiktad utan anmärkning.
Hur fixar man detta utan att lämna in bilen(6-10tusen)?
Kemisk metall eller vad?
Ingen bild då bilen är 15 mil bort.
 
Häfta fast dragpinnar och slå ut dem med draghammare
 
V
Jag har tänkt den tanken men jag tror att det är för grov plåt där.
 
Spruta i rostskyddsmedel i lådan och lacka utvändigt. Strunta i att det syns en liten buckla. Billigt och hållbart.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
V volvo51 skrev:
Jag har tänkt den tanken men jag tror att det är för grov plåt där.
Tror jag inte :)

Annars får du värma lite också
 
V
Tack för era svar,jag får se hur vi gör.
 
Om bilen är helförsäkrad kan ni väl kolla med försäkringsbolaget om dom kan tänkas täcka skadan och ni bara betalar självrisk.
 
V
M Micro skrev:
Om bilen är helförsäkrad kan ni väl kolla med försäkringsbolaget om dom kan tänkas täcka skadan och ni bara betalar självrisk.
Bara halv,men jag tror självrisken skulle varit minst lika stor som hela kostnaden.
 
Vad oroar dig mest då? Är det bara utseendet eller nå mer? Du nämner även besiktningen, de bryr sig inte om nå bulor.
Vad är det för bil?
 
V
Det är en Kia Ceed-11.
Jag är inte orolig men våran son vill att jag ska fixa det och jag tror att det blir svårt.
Borra ett hål och gänga,skruva i en skruv med lämplig armering på,tvåkomponentsspackel+finspackel ytterst.
Sen slipa och spraya.
Hur låter det?
 
T
Är det en mindre bula som går att rikta genom att dra ut den med slagstift och lacka om så bör det inte gå på mer än 5-7000 att fixa på skadeverkstad.

Om alternativet är att du gör det själv utan kunskaperna så hade jag rått dig att låta det vara då du bara kommer orsaka mer skada i dina försök att laga det.

Sen säger du åt sonen att domkraften som följer med bilen är inget man använder annat än i absoluta nödfall, köp en riktig garagedomkraft för hjulskiten.
 
  • Gilla
Violina
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.