Vad tror ni om att använda Biltemas båthögtalare i bastun? Tål den värmen?
Personalen på Biltema kunde inte ge mig något svar.
 
Inte en susning om den tål värmen. Dock vill jag gärna hänga på din fråga o fråga om den tål kylan i ett ouppvärmt uterum. Det kan ju bli kallt på vintern.

Finns det andra högtalare som tål kyla/värme?
 
När det gäller värme, vet jag att Tylö har bastuhögtalare. Tänkte bara man kunde komma undan lite billigare med Biltemas... :)

Jag tror inte det är några problem med kyla och högtalare. Jämför med ett par vanliga bilhögtalare i en bil som stått i norrländska kylan under natten och du slår på P4 när det är -30...
 
markis skrev:
När det gäller värme, vet jag att Tylö har bastuhögtalare. Tänkte bara man kunde komma undan lite billigare med Biltemas... :)

Jag tror inte det är några problem med kyla och högtalare. Jämför med ett par vanliga bilhögtalare i en bil som stått i norrländska kylan under natten och du slår på P4 när det är -30...
Och värme borde funka det också - det blir ju faktiskt 60-70 grader i en bil som står i solen.
 
Naturligtvis :p
 
Högtalarens svaga punkt är membranet som ofta är fuktkänsligt men temperaturen tror jag inte spelar ;) så stor roll. Bilar blir ju både varma och kalla som någon nyss nämnde. Köper du fukttåliga högtalare så är det bara att spela på...
 
Gollum skrev:
Dom funkar perfekt i regn, mitt i vintern när det är minus 20 etc.
Kör du med båten när det är så kallt? ???
 
njaa, då skulle jag nog få ha en isbrytare :D
Är där och kollar till pressen och fixar lite under vintern. Brukar dra på värmen i båten så man kan jobba. Brukar dock ha radion på, även utomhus :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.