Hej. Jag har dålig strand vid stugan,

Det är ett stenrös innan jag kommer ut i vattnet till båten. Grejen är att det inte är fast berg, utan bara oändligt med lösa 20cm stenbummlingar. Hade det vart fast Berg så vore det enkelt att bara låna en Hilti och slå ner stänger. Men nu är det svårt, stenarna är synliga när det är lågvatten men när vattnet är högt så är stenarna 20cm under vatten. = hopplös att komma till båten
 
Z Zxcvbn skrev:
Hej. Jag har dålig strand vid stugan,

Det är ett stenrös innan jag kommer ut i vattnet till båten. Grejen är att det inte är fast berg, utan bara oändligt med lösa 20cm stenbummlingar. Hade det vart fast Berg så vore det enkelt att bara låna en Hilti och slå ner stänger. Men nu är det svårt, stenarna är synliga när det är lågvatten men när vattnet är högt så är stenarna 20cm under vatten. = hopplös att komma till båten
Vi byggde en stenkista av kraftverksstolpar som vi klädde med 2"x5" impregnerat på land. Bar ut den i sjön och fyllde den med sten innan vi la däcket. Blev bra. (y) Grävmaskin som placerar stenkista byggd av impregnerat trä och kraftverksstolpar i sjön, med en person bredvid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
B Beemaster skrev:
Vi byggde en stenkista av kraftverksstolpar som vi klädde med 2"x5" impregnerat på land. Bar ut den i sjön och fyllde den med sten innan vi la däcket. Blev bra. (y)[bild]
Det såg riktigt smart ut, grejen är att det inte går att komma dit med några maskiner, närmsta vägen är några mil bort..

Nästa tanke är att ta IBC tankar och ta bort vita tanken, och dela burarna på mitten och fylla med stenar sen slå fast virke på dem. Det borde fungera ypperligt?
 
  • Gilla
Beemaster
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.