Okey tack för svar :) återkom gärna efter vintern med hur det har sett ut under den perioden.
 
Bumpar tråden då jag är nyfiken hur det verkar så här en tid efter ? :)
 
Jättefint bygge ! Skulle med vilka bygga detta :)
Var det svårt med el och installation , hålla koll på klor/pH värde hela tiden Mm ? Man vill ju bara bada, inte plugga om pH värde innan, känns som ett stor minus varje gång haha,
Hur funkar det för er ? Töms den efter sommaren eller är det samma vatten och badande året om ?
 
Berra86 Berra86 skrev:
Jättefint bygge ! Skulle med vilka bygga detta :)
Var det svårt med el och installation , hålla koll på klor/pH värde hela tiden Mm ? Man vill ju bara bada, inte plugga om pH värde innan, känns som ett stor minus varje gång haha,
Hur funkar det för er ? Töms den efter sommaren eller är det samma vatten och badande året om ?
Tackar :).
Det som var svårast var markberedningen och att få allt väl grundat med plattor. Att placera karet på plats gick bra med fyra personer.
Elinstallationen fixade en elektriker på nån timme eftersom jag fördragit kabel och skyddsrör.
Det finns ju stickor som man läser av kemikalierna med. Så det är ganska lätt. Nu på senare tid har jag inte gjort det så noga. Jag har en-två klorpuckar i flottören och häller en matsked klorpulver efter att många badat. Det har inte varit några problem.
Jag byter vatten 2-3 ggr per år. Då har jag i rengöringsmedel för rören först och låter det verka, sedan tömmer jag ut allt. Lite gnuggande och torkande av alla ytor. Sedan på med nytt vatten och klor. Tar ett knappt dygn att bli varmt igen ungefär.
 
  • Gilla
Gullebrand
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.