Köpte 4st stenar för att agera tyngd åt ett parasoll, se länk nedan. Nu visar det sig att jag mätte fel på någon mm och stenarna kommer inte in under en utskjutande del i parasollet. Den utskjutande delen är väldigt liten och påverkar enbart ett av hörnen på respektive sten. Vad jag kan se skulle det räcka att sänka höjden på det hörnet av stenen med c 2mm över en yta om 5-10cm2.

Jag går i tankarna att köpa en bosch pex 400 AE excenterslip och undrar om jag med rätt slippapper skulle kunna slipa ner sten hörnen. Om ni har något annat enkelt förslag är det också uppskattat, stenarna väger 60kg så föredrar en lösning jag kan lösa på terrassen direkt.


https://www.bauhaus.se/parasollfot-...X3Vq6EO5x53YuGArZABjKr_8BkV1pm5BoCRskQAvD_BwE
 
Nej, du kommer inte kunna slipa ner granit med en vanlig excenterslip ...

Det billigaste är vinkelslip och diamantskiva ...
 
  • Gilla
Andree16
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Nej, du kommer inte kunna slipa ner granit med en vanlig excenterslip ...

Det billigaste är vinkelslip och diamantskiva ...
Tack för snabbt svar!

Följdfråga, hittade videon nedan och är det en diamantslipskål jag kommer behöva? Utöver vinkelslip då.

 
Det beror på vilken nivå du vill lägga på finishen... Den enkla skivan längst till vänster på bilden/thumbnailen gör jobbet, men det blir lite mer ojämt... En skål är dyrare, men du borde få en jämnare slutresultat...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.