Hej. Jag har lite frågor om solcellduschar med 40 liters tank. Hoppas någon kan svara mig

Hur många timmar krävs för att värma upp tanken?

Hur pass tidigt kan man börja använda den. Fungerar vår till höst så länge det inte är frost?

Är sunny 40 den bästa för sitt pris på marknaden?

Måste trädgårdslangen vara inkopplad under duschtid eller räcker det att fylla tanken och sedan koppla ut?
 
Välkommen till detta forum!
Är det ens tillåtet att avleda duschvatten (mel tvål och allt) direkt i gräsmattan eller krävs det en anslutning till kommunalt avlopp?
 
Det är väl upp till var och en att ta ansvar för sitt avloppsvatten . Men jag hoppas att någon vet någon bra information om uteduscharna.
 

Bästa svaret

T
När du säger solcellsdriven menar du då soluppvärmd?
Vi har en utedusch, Sunny något med 20l tank.

Vår blir uppvärmd från solen och det går rätt fort sen blandar man ut det med kallt.
Så länge det inte fryser så går det använda men så klart vill man ha det varmt så måste solen lysa också.

Trädgårdsslangen måste vara inkopplad och på annars blir det inget tryck.

Men kan rekommendera just bara för att svalka av sig på sommaren, ångrar att jag inte köpt en tidigare.
Sen tömmer jag den och öppnar alla anslutningar och låter den stå ute över vintern med parasollskydd över.
 
T
Vi har den för att spola av sig innan och efter bad i poolen så ingen tvål används.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.