Någon har förstört hålet på något sätt.

Alltså kabeln (antennkabel) som ska in går inte ens in hur mycket jag än försöker.

Någon som vet hur man fixar detta?

Här kommer en bild.
 
  • Skadad antennkontakt på en väggplatta med märkning för TV och DATA, smutsiga märken syns runt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej,
Försök försiktigt med hjälp av kabelns kontakt att forma tillbaka uttaget. En tång kanske även kan hjälpa.

Det värsta är väl annars att byta uttag till nytt.

/J
 
E erikssonjorgen skrev:
Hej,
Försök försiktigt med hjälp av kabelns kontakt att forma tillbaka uttaget. En tång kanske även kan hjälpa.

Det värsta är väl annars att byta uttag till nytt.

/J
hur byter man ett sådant uttag? Är det svårt? Aldrig gjort det innan...Kanske ska kontakta hyresvärden
 
shc shc skrev:
hur byter man ett sådant uttag? Är det svårt? Aldrig gjort det innan...Kanske ska kontakta hyresvärden
Ja, är det hyresrätt så låter det klokt.
/J
 
E erikssonjorgen skrev:
Ja, är det hyresrätt så låter det klokt.
/J
frågan är väl hur jag ska beskriva detta för hyresvärden när jag ringer? Att antennhålet är snett? Haha
 
"TV-antennuttaget i rum X, lägenhet X är trasigt och behöver bytas".
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Det syns inte riktigt klart, men frågan är om inte skärmen (det yttre röret) från en sladd gått av i kontakten, så det är baksidan på den som sticker ut. Titta noggrant om det kan vara så. Om det är så så kan du nog i så fall dra ur ”röret” med en tång rakt ut.
 
Skruva bort locket och ta en ny bild. Om det är en hylsa som sitter kvar efter en tidigare kabelkontakt så är den lätt att lirka bort om locket är borta.
 
L Lilllen skrev:
Det syns inte riktigt klart, men frågan är om inte skärmen (det yttre röret) från en sladd gått av i kontakten, så det är baksidan på den som sticker ut. Titta noggrant om det kan vara så. Om det är så så kan du nog i så fall dra ur ”röret” med en tång rakt ut.
a men det hade du rätt i. Kolla på det. Haha
 
  • Hand håller en skadad coaxialkabelkontakt framför en vägguttagspanel märkt med TV, DATA, Radio.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
lopec och 1 till
  • Laddar…
L largab skrev:
Skruva bort locket och ta en ny bild. Om det är en hylsa som sitter kvar efter en tidigare kabelkontakt så är den lätt att lirka bort om locket är borta.
ja det var en hylsa som jag fick ut med en tång
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.