Gräver du bara med grepen? Tyckte mig inte se några andra verktyg /tillhyggen? :)
 
J JohanOrt skrev:
Påminner lite om The Tommyknockers av Stephen King, kanske ska läsas samtidigt som du gräver.:D
Precis vad jag tänkte! Jag ska se om boken finns att köpa, måste läsa om den.
 
Ja knakar a, var ingen höjdare om ni frågar mig, då har king gjort helt klart bättre böcker
 
Om jag får gissa lite så skulle jag tro att det är en del av en skorsten och att det stått en kokgryta där för tvätt. Detta med tanke på husets ålder och att det är byggt före man hade tvättmaskin. Var en rätt vanlig företeelse förr.
 
  • Gilla
Morgan 123 och 2 till
  • Laddar…
Rester av en bagarstuga med fundamentet till en bakugn är min gissning. Var i landet är detta?
 
  • Gilla
Ubbe55 och 1 till
  • Laddar…
kisumisu
Vet ej vad det är. Men följer med spänning.

Man kan ibland bli överraskad både positivt o negativt.

Hade själv genomruttet golv i förrådet ute. Lukta mögel ända in i. Golvet i sig verkade inget fel. Men kom fram att det var stortsett bara plastmattan som höll den ihop.

Under golvet dök en brunn upp :thinking:
Var tur golvet inte rasade helt ihop :sweat:
 
  • Wow
Bichonen och 2 till
  • Laddar…
kisumisu kisumisu skrev:
Under golvet dök en brunn upp :thinking:

Det kröp inte upp en ung kvinna i nattlinne och långt svart hår över ansiktet ur brunnen? :D
 
  • Haha
  • Gilla
Villanelle och 7 till
  • Laddar…
Staffans2000
Ingen konkubin från Kina, utan en illbatting från Japan?
 
  • Gilla
b8q
  • Laddar…
kisumisu kisumisu skrev:
Vet ej vad det är. Men följer med spänning.

Man kan ibland bli överraskad både positivt o negativt.

Hade själv genomruttet golv i förrådet ute. Lukta mögel ända in i. Golvet i sig verkade inget fel. Men kom fram att det var stortsett bara plastmattan som höll den ihop.

Under golvet dök en brunn upp :thinking:
Var tur golvet inte rasade helt ihop :sweat:
Läskigt...
Tankarna far lät igenom, vad som skulle kunna hänt. I vårt förråd, med rutet golv å plastmatta...
Fann vi bara en ytterligare grund, å sedan bara jord.
 
  • Gilla
plaggis
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Ser ut som en ormerad betongkonstruktion gjuten ovanpå ett stort stenblock. Då hamnar vi i tidsspannet 1900-1960 sannolikt mellan 1925 och 1950.

Kan det vara ett fundament för någonting militärt? Krigstida luftvärn?
Är den ormerad så ska man inte gå i närheten av den :crysmile:
 
  • Haha
Igen och 1 till
  • Laddar…
Äh grabbar, det ser ju alla att det är ingången till en typisk man's cave.
Men säg inget till tjejerna
 
  • Haha
Lucif3r
  • Laddar…
Excel
Ligger förbundsarken där under?
 
  • Gilla
  • Haha
Humlo och 2 till
  • Laddar…
Excel Excel skrev:
Ligger förbundsarken där under?
Nope. Den har vi i källaren på Bååtska palatset.
 
  • Haha
Bichonen och 1 till
  • Laddar…
När man skulle bygga en väg över min kompis tomt försökte vi stoppa bygget men lyckade inte. Trotts att man letat efter fornminnen vid planeringen av vägen hittade man inga spår av fornminnen. När vi gick ut med borstar och spadar hittade vi hiroglyfer och spår av runstenar vilket resulterade i att man var tvungen att flytta vägen till en leråker.
Kanske någon som bygget ett fornminne för att stoppa något projekt.
Vet inte om det är förbjudet att anlägga ett hembyggt fornminne för att stoppa ett projekt.
Var visst någon som byggde egna hällristningar på en liten ö där man svänger in från Saltsjön in till Skurusundet."Stockholm" Resultatet blev att man stoppade bygget av oljecisterner på ön.
 
  • Gilla
  • Haha
Igen och 4 till
  • Laddar…
Viking1961 Viking1961 skrev:
Om jag får gissa lite så skulle jag tro att det är en del av en skorsten och att det stått en kokgryta där för tvätt. Detta med tanke på husets ålder och att det är byggt före man hade tvättmaskin. Var en rätt vanlig företeelse förr.
Riktigt bra gissning tror jag, tvättstugan fanns över allt förr.
Där jag bor kallar man ett litet hus på en gård för Bagarstugan, men jag som bott här hela livet vet att det inte är nån bagarstuga, utan just en tvättstuga.
 
  • Gilla
Kung Louie
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.