Vi fick två sändningar singel av ”samma” sort och leverantören säger den kan skifta lite i nyans. Men den ena är ju röd (!) o den andra svart vit? Kan skillnad verkligen vara ok vilket leverantör tycker?
 
  • Två olika partier singel i rött respektive svartvitt på marken, med skiljaktig nyans och buskar i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du förstår att det är berg de krossar? Det är alltså inte en fabrik som spottar ur sig färgkodade småsten. Självklart kommer det att variera.
 
F faf skrev:
Du förstår att det är berg de krossar? Det är alltså inte en fabrik som spottar ur sig färgkodade småsten. Självklart kommer det att variera.
Jo det förstår jag. Gissar att läxan är att köpa allt på en gång…..
 
Om det kommit samma dag bör det inte skifta så mycket. Men nog varierar färgerna i berget.

Vi har en firma här som har en täkt där berget är i stort sett svart, och en täkt där det är grått. Om jag vill komplettera min gårdsplan får jag säga till att jag har det gråa och vill ha mer av det.
 
Ja, lite så, berget varierar ju mer eller mindre men det finns krossar man nästan alltid får samma färgskala från. Men kratta ihop ytorna lite lätt så det blandas upp?
 
harry73
Olika grustäkt har olika färgar på gruset, så det viktigaste är att köpa från samma täkt, men även då kan det variera lite.
Här känns det nästan att det kommer från olika täkt
 
F faf skrev:
Ja, lite så, berget varierar ju mer eller mindre men det finns krossar man nästan alltid får samma färgskala från. Men kratta ihop ytorna lite lätt så det blandas upp?
Ja, nu blev det lite för mkt singel I alla fall och jag ska ta bort en del av den röda. Men vi hade tänkt grå/svart/vit och det blev därför en stor överraskning när den röda sändningen kom….
 
C
F faf skrev:
Du förstår att det är berg de krossar?
Singel är naturgrus från ett grustag, inte krossat berg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.