Hej!

Förra sommaren köpte jag lite tryckt virke från Byggmax för att byta några trasiga brädor i altanen. Det blev inte av då och jag tänkte att eftersom de ändå kommer ligga ute när de väl sitter på plats sen så borde de kunna ligga ute utan skydd tills i år. Nu har de fått en del fläckar och några har slagit sig. Är det bara att tvätta av och skruva fast dem? Dålig kvalitet från Byggmax?

Tryckbehandlat virke staplat, vissa brädor med fläckar och böjningar efter att ha legat ute.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
E
Att det slagit sig är inte så konstigt. Det ska ströas och gärna dras ihop med något spännband eller liknande om det ska ligga. Har det legat i bunt och varit blött i flera månader så testa att tvätta av det med altantvätt eller liknande. Att skylla detta på Byggmax är inte rimligt. Det är upp till dig att förvara virket på ett korrekt sätt.
 
  • Gilla
MONTREAL och 3 till
  • Laddar…
E epw skrev:
Att det slagit sig är inte så konstigt. Det ska ströas och gärna dras ihop med något spännband eller liknande om det ska ligga. Har det legat i bunt och varit blött i flera månader så testa att tvätta av det med altantvätt eller liknande. Att skylla detta på Byggmax är inte rimligt. Det är upp till dig att förvara virket på ett korrekt sätt.
Tack för svar! Nä det var inte så jag menade. Jag har köpt mycket virke från Byggmax och varit nöjd med det tidigare. Man lär sig av sina misstag. Vad menas med ströas?

Jag ska testa med att tvätta dem :)
 
E
D deejay_brago skrev:
Tack för svar! Nä det var inte så jag menade. Jag har köpt mycket virke från Byggmax och varit nöjd med det tidigare. Man lär sig av sina misstag. Vad menas med ströas?

Jag ska testa med att tvätta dem :)
Precis som det ligger på bygghandeln. Ett par brädor bredd och sedan ett strö (någon form utav virke) och sedan ett par brädor på det. För att separera virket så det inte ligger kloss i kloss.
 
  • Gilla
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.