Vet inte var frågan platsar riktigt... Jag har en gård och har nyligen fixat en bättre infart på "baksidan" som lämpar sig bättre för leveranser av diverse slag. Problemet är ju att man beställer till sin hemadress och det blir alltid meckigt när chaufförerna kommer och ska bli omdirigerade till "baksidan"

Kan man få en adress till på något rimligt sätt tro ? Och om så är fallet blir det ju lite konstigt med numreringen eftersom siffran jag då vill ha är upptagen...
 
Sätt upp en skylt och ange adressen gatunamn och mellan nummer och nummer.....
 
Funkar ju inte så bra i gpsn dock
 
C
A Arne999 skrev:
Funkar ju inte så bra i gpsn dock
Frågan är hur adress och GPS-koordinater hänger ihop dock. I mitt fall pekar GPS-koordinaterna för adressen ut positionen på huset vilket förvillar många då infarten ligger ganska långt från huset. Men om det är en "gatuadress" funkar det kanske annorlunda.
 
Nu finns ju inte ens alla husnummer i en gps....
Men förstår inte bekymret med att slå in nummret före och sen fortsätta tills det kommer en skylt som visar att man är rätt....
 
Håll er med om att det låter lätt men tro mig jag har varit med om det mesta vad gäller leveranser så därav att jag frågar och gärna vill ha en välspecad leveransadress.

Jag har leveranser var och varannan vecka och är sällan på plats. Vips är det en ny chaufför som inte läser " instruktionen till chauffören" och skiter i att leverera. Har aldrig kostat mig något men uteblivna leveranser är nog så illa
 
A Arne999 skrev:
Vet inte var frågan platsar riktigt... Jag har en gård och har nyligen fixat en bättre infart på "baksidan" som lämpar sig bättre för leveranser av diverse slag. Problemet är ju att man beställer till sin hemadress och det blir alltid meckigt när chaufförerna kommer och ska bli omdirigerade till "baksidan"

Kan man få en adress till på något rimligt sätt tro ? Och om så är fallet blir det ju lite konstigt med numreringen eftersom siffran jag då vill ha är upptagen...
Är det en gata eller väg med andra fastigheter, på baksidan av huset, där din nya infart är? Isåfall är det väl bara att uppge den gatuadressen som leveransadress till de som ska leverera? Annars kan det nog innebära problem. Att ha dubbla adresser på en fastighet tror jag är omöjligt, om du nu inte styckar av tomten.
 
Har välspecad adress själv med gatuadress, gårdsnamn och skyltat företagsnamn men det hjälper inte mot ointresserade chaufförer.....

Dubbla adresser finns ju på en del hörntomter och även där fastighet gränsar mot flera vägar
Finns även fastigheter med flera nummer i följd
 
Gatan som chauffören ska in på " kryllar" av adresser på vardera sida så jag kan ju inte använda något nummer. Skulle väll kod kunna bara skriva vägnamnet och ha en rejäl skylt
 
Kontakta din kommun och be dom fixa en adresspunkt till för din fastighet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.