Hej!

Har precis införskaffat en Cramer RM1500 och skall försöka installera den i helgen. Är det någon som har erfarenhet av dessa nya "Svenska" märken? De verkar ha släppt sina första robotgräsklippare 2019.

/Magnus
 
Jag har en Optimow som är misstänkt lik den du köpt. Den funkar bra, tycker jag. Har lite problem på ett par ställen t.ex där två slänter möts så fastnar den i vinkeln. Tror det gäller för de flesta klippare att gräsmattan behöver anpassas lite för att det ska fungera bra

https://www.jula.se/catalog/tradgar...e/robotgrasklippare/robotgrasklippare-007532/
Grön och svart robotgräsklippare av märket Greenworks på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://cramertools.com/se/sv/products/robotgrasklippare-rm1500
Vit och grå robotgräsklippare av märket Cramer på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Ludde74
  • Laddar…
T toolman77 skrev:
Jag har en Optimow som är misstänkt lik den du köpt. Den funkar bra, tycker jag. Har lite problem på ett par ställen t.ex där två slänter möts så fastnar den i vinkeln. Tror det gäller för de flesta klippare att gräsmattan behöver anpassas lite för att det ska fungera bra
Ja de utvecklas i Jönköping alla tre märkena och Globgro i Malmö står som tillverksre. Man lade utvecklingen Jönköping för att kunna knycka folk från Husqvarna, tror det är kinesiska ägare.
 
Masse 71 Masse 71 skrev:
Ja de utvecklas i Jönköping alla tre märkena och Globgro i Malmö står som tillverksre. Man lade utvecklingen Jönköping för att kunna knycka folk från Husqvarna, tror det är kinesiska ägare.
Det "andas" lite Husqvarna Automower över denna klippare när man tittar i manualen. Den har guidelina vilket väl endast Husqvarna Automower, Gardena och McColluch har och de ingår alla i Husqvarna koncernen.

Har Husqvarnas patent på guiden gått ut?
 
M MrSmith skrev:
Det "andas" lite Husqvarna Automower över denna klippare när man tittar i manualen. Den har guidelina vilket väl endast Husqvarna Automower, Gardena och McColluch har och de ingår alla i Husqvarna koncernen.

Har Husqvarnas patent på guiden gått ut?
Ja, tror det gick ut 2019, man har ju valt att släppa klipparna strax efter att patentet gick ut. Tycker det verkar vara en bra klippare, bra support. Hoppas på bra kvalitet. Får se hur de kinesiska ägarna sköter sig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.