Jag skall bygga en trätrappa upp till min gamla betongtrappa. Skall använda Jabos vanhstycken, sex eller sju steg (3 st, 1100mm bred)

Hur fäster jag dessa lämpligast i betongtrappan? Gick ganska lätt att borra in en 6mm bort, men tror inte det är lättbetong eller leca.

Tänkte först färdiga balkskor för spik, men det kanske finns något smidigare än att borra en jäkla massa hål?
Äldre betongtrappa utanför en dörr med en sladd på ovansidan och växtlighet omkring, förberedd för trätrappsinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Blir det en massa hål då? Det räcker väl med fyra? (Det gjorde det med min trappa iaf... :) Två hål per balksko.)

Så fransk-träskruv med plugg eller expanderbult (om det är bättre betong) i balkskor så är det klart. (Jag har borrhammare du kan få låna så går det lätt som en plätt; kommer inte ihåg om du redan har...)
 
Tack, jag har nog en borrhammare liggande faktiskt. Har du bild på infästningen? Så slipper jag tänka själv... :)
 
M -MH- skrev:
Tack, jag har nog en borrhammare liggande faktiskt. Har du bild på infästningen? Så slipper jag tänka själv... :)
Nej, det sitter en trapp i vägen! ;) (Och det ösregnar). Men det är inget konstigt. Man tar vanliga balkskor och borrar upp två hål (om det behövs) överst på varje sida. Sedan är det bara att skruva dit dem. 8mm skruv räcker, men man kan säkert gå upp till tio om man vill.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.