Hej alla,

Har en poolvärmepump från Gullberg Jansson. När jag skulle starta den för säsongen händer inget när jag trycker på ON-knappen, och jag kan inte göra några inställningar från kontrollpanelen (händer inget när jag trycker på knapparna). Den får ström (eftersom kontrollpanelen visar klockan), cirkulationen är igång och fungerar (och hade inte värmepumpen fått vatten hade jag väl snarare fått en felkod än att inget alls hänt) och utetemperaturen är normal för årstiden (och hade den varit för låg hade jag väl fått en felkod snarare än att inget hänt). Verkar som att den har fastnat i standby-läge. Kan jag utgå från att det är något fel med kontrollpanelen/dess anslutning eller kan det vara något annat fel som ger upphov till detta?

Stort tack på förhand!

Hälsningar,
Erik
 
Låter som ett kontrollpanelproblem. Har inte sett något liknande på min GJv20.
 
Tack för svaret. Verkar dock inte finnas något knapplås på just denna modell, och har kollat om knappkombinationerna som låser upp knapplåset på de modeller som har det fungerar, men det gör de inte.

Efter att ha talat med företaget som är servicepartner där jag bor behöver sannolikt kretskortet bytas. Vi får de vad de säger när de kommer.
 
Som uppdatering till ovan, ifall någon får samma problem, visade det sig vara fel på displayen/kontrollpanelen. Efter att den bytts verkar pumpen fungera fint.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.