Hej på er alla forum läsare. Vi skall byta ut vårt tegel tak på verkstaden och lägga bandtäckt plåttak .vi funderar på att lägga en plåt som Lindab har i sitt sortiment som heter Majestic , det vi funderar över är om det blir väldigt stora färgskiftningar under åren ? Kanske någon har en bild att lägga upp på forumet på ett tak som har legat i några år
 
Hej , jobbar som plåtslagare och handlar mycket av vårt material på Lindab.
Undviker Majestic plåt av den enkla anledningen att kunden nästan alltid blir missnöjd efter ett par år med patineringen då det inte blir som dom tänkt
Det är svårt att förklara för kunden hur det kommer se ut om 2 eller 5 år .
Dessvärre har jag inga bilder på patinerad majestic

vet inte om du sett denna
men det ger en aning
http://www.lindab.com/se/pro/Pages/lindab-magestic.aspx
 
pelle plåttak pelle plåttak skrev:
Hej , jobbar som plåtslagare och handlar mycket av vårt material på Lindab.
Undviker Majestic plåt av den enkla anledningen att kunden nästan alltid blir missnöjd efter ett par år med patineringen då det inte blir som dom tänkt
Det är svårt att förklara för kunden hur det kommer se ut om 2 eller 5 år .
Dessvärre har jag inga bilder på patinerad majestic

vet inte om du sett denna
men det ger en aning
[länk]
Tack för ditt svar Pelle, men om man vill ha ett plåttak som ser ut som galv vad rekommenderar du för plåt och fabrikat
 
C Coffe 1 skrev:
Tack för ditt svar Pelle, men om man vill ha ett plåttak som ser ut som galv vad rekommenderar du för plåt och fabrikat
rostfritt
 
C Coffe 1 skrev:
Tack för ditt svar Pelle, men om man vill ha ett plåttak som ser ut som galv vad rekommenderar du för plåt och fabrikat
Själv kan jag tycka att lackad silvermetallic bandtäckning är närmast likt galvad plåt. -Åtminstone nylagd sådan. Alternativt Rheinzink som finns i olika och beständiga patineringar, men absolut ett dyrare alternativ. Rostfritt är bara att glömma då den på lutande tak kommer att se bedrövlig ut med tanke på att det är ett hårt material och blir därmed buligt på grund av sträckningar vid bearbetningen samt rörelseupptagningar. Men på platta tak ett föredömligt alternativ.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.