Nu har jag ingen Steinel pistol men några "billiga" från C.O och en från Bosch. I de billiga från C.O sitter staven fast och enda sättet som jag har kommit på är att klippa den utskjutande delen och mata in ny stav tills det ny kommer ut i munstycket. Har bytt mellan olika färger på det sättet. På pistolen från Bosch har jag ännu inte provat att byta till annan typ av stav då jag "bara" har en sort, men jag tycker att den också sitter fast plus att det alltid finns smält lim kvar i munstycket som nog måste kasseras den dagen som man vill byta typ.
 
hsd
Njaa
det är ju så att man inte ska dra tillbaka staven, och jag klipper av den använda , om jag ska byta sort, lägger i den nya och matar på visserligen blir det lite limspill men det funkar bra så
kan vara känsligt om man använder färgat lim då det kan bli lite ränder i den nya färgen ett tag men för konständamål får men köra med flera pistoler så går det snabbt att byta färg ;)
 
Inga problem för mig att ta ut staven när pistolen är varm. Bara se upp så att det inte blir en kant på staven av lim så att den blir svår att få på plats igen.
 
Bart skrev:
Inga problem för mig att ta ut staven när pistolen är varm. Bara se upp så att det inte blir en kant på staven av lim så att den blir svår att få på plats igen.
Vad har du för märke på pistol?
 
Gick ut i friggan och kollade. Den heter helt enkelt HE 600. En noname produkt tillverkad i Taiwan.

IMG_1597.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Bart Bart skrev:
Jag köpte för många år sedan en billig enkel pistol på Jula, snart 20 år sen. De medföljande stavarna var skräp. Fastnade inte på något. Limningen sprack gärna efter en tid mm. Köpte ett storpack Casco limstavar och sedan dess fungerar allt perfekt. Pistolen i sig fungerar utmärkt trots det låga priset. Jag använder den kanske 10 - 12 ggr per år.

Så mitt förslag är att köpa billig pistol och dyra stavar.
Fråga: Har du limmat plast i trädgård
dvs utomhus? Typ markduk mot markduk? Regn o vintersnö
 
E Evaz skrev:
Fråga: Har du limmat plast i trädgård
dvs utomhus? Typ markduk mot markduk? Regn o vintersnö
Ska du göra det är det bättre köpa lim på tub som du petar ut med handkraft. Smältlim känns som en rätt överkomplicerad lösning på det :)
 
  • Gilla
Evaz
  • Laddar…
Jag har inte testat att limma grejer för utomhusbruk med smältlim.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.