H HEM2121 skrev:
Har haft Cylinda och Miele, väljer Miele tvättmaskin och torktumlare alla dagar i veckan. Cylinda tvättmaskin och diskmaskin höll mellan 7-8 år. Miele tvätt och tork har jag haft i 10 utan problem, diskmaskin har jag haft ännu längre. Däremot har vi Cylinda spis för att den har en riktigt bra glashäll.
Vad har ni för MIele?
 
JLyck JLyck skrev:
Vi har också en Bosch med I-Dos. Ruskigt nöjda.

Med modellbeteckning WAT2869ISN.
Jag har läst att en del tycker att Bosch inte sköljer tvätten bra, men det är inget ni har märkt av? Haft hur länge?
 
H Helena74 skrev:
Jag har läst att en del tycker att Bosch inte sköljer tvätten bra, men det är inget ni har märkt av? Haft hur länge?
Inget vi har märkt av. Vi har haft den i dryga 3 månader.

Nu kan t.o.m. vår 5åring starta maskinen då han slipper slabba med tvättmedel.
 
A
H Helena74 skrev:
Dags för ny tvättmaskin.

Åsikter om märke? Och gärna förslag på modell som ni är nöjda med.

Funderar på om det är bättre att köpa en Miele i lägre pris (d v s 9-10 000) eller en Bosch/Siemens eller annat märke i ung samma prisklass, eller om det är bättre att lägga sig i något lägre prisklass i valfritt märke?
Vi har en bosch modell bättre

Kanonmaskin

Miele : överprisat! Var bättre förr
 
  • Gilla
Helena74
  • Laddar…
Henrik Nordlander skrev:
Vi har en bosch modell bättre

Kanonmaskin

Miele : överprisat! Var bättre förr
Har du koll på vilken modell ni har?
Modell bättre i prisskikt 6-7 el 9-11?
 
H
H Helena74 skrev:
Vad har ni för MIele?
Tvättmaskin SOFTRRONIC W 5963
Torktumlare Gala Grande XL T8000C
Diskmaskin G 1230 SCU
 
  • Gilla
Helena74
  • Laddar…
H
H Helena74 skrev:
Dags för ny tvättmaskin.

Åsikter om märke? Och gärna förslag på modell som ni är nöjda med.

Funderar på om det är bättre att köpa en Miele i lägre pris (d v s 9-10 000) eller en Bosch/Siemens eller annat märke i ung samma prisklass, eller om det är bättre att lägga sig i något lägre prisklass i valfritt märke?
Bosch har flera vänner haft, de är inte nöjda, har gått sönder och utbytta efter 5-7 år.
 
Bosch WAT2869ISN, 6200kr.

Kolla gärna utgående modeller (förra årets) om det finns. Vi köpte toppmodellen av diskmaskin som reades 1000kr jämfört med årets modell. Minimal skillnad mellan årsmodellerna men ganska mycket mer ljuddämpande material i toppmodellen jämfört med mellanskiktet.
 
  • Gilla
AndersS och 1 till
  • Laddar…
A
Hitta framförallt en maskin som inte piper högfrekvent i en kvart när tvätten är klar:confused:
 
  • Gilla
Peribe4 och 1 till
  • Laddar…
De flesta tillverkare har olika modeller i olika prisklasser. Så det går inte att bara utgå från tillverkare.
Själva kör vi Bosch av lite dyrare modeller som tvättmaskin, diskmaskiner, etc, som fått ersätta Electrolux.
Men idag får man nog se 10 år som max livslängd för de flesta.
 
A AndersS skrev:
De flesta tillverkare har olika modeller i olika prisklasser. Så det går inte att bara utgå från tillverkare.
Själva kör vi Bosch av lite dyrare modeller som tvättmaskin, diskmaskiner, etc, som fått ersätta Electrolux.
Men idag får man nog se 10 år som max livslängd för de flesta.
Vet du vilken modell ni har på tvättmaskin? Är ni nöjda?
 
H
B Biff Tannen skrev:
Bosch WAT2869ISN, 6200kr.

Kolla gärna utgående modeller (förra årets) om det finns. Vi köpte toppmodellen av diskmaskin som reades 1000kr jämfört med årets modell. Minimal skillnad mellan årsmodellerna men ganska mycket mer ljuddämpande material i toppmodellen jämfört med mellanskiktet.
Även så kan man se på Elgiganten maskiner som har fått något lite märke på någon sida. Är det bara små skador som repor på sidorna som inte syns när man ställer den på plasts är det ju ok. Värre med bucklor för då har den ju varit ute för något mer kraftiga slag. Några 100-lappar billigare vid små skador.
 
H
Handyman 1 skrev:
Hitta framförallt en maskin som inte piper högfrekvent i en kvart när tvätten är klar:confused:
Den funktionen brukar man kunna ta bort/välja.
 
Handyman 1 skrev:
Hitta framförallt en maskin som inte piper högfrekvent i en kvart när tvätten är klar:confused:
Nä, det är omodernt idag får man ett meddelande i appen så man inte glömmer bort en liggande tvätt eller när fettfiltret ska tvättas till fläkten. ;)
Visst kan man klara sig utan.
 
  • Gilla
HEM2121
  • Laddar…
H Helena74 skrev:
Vet du vilken modell ni har på tvättmaskin? Är ni nöjda?
Jag gjorde senast som i några trådar före köpte en utgående modell som stod i butiken och betalade då 6000:- istället för 10" men det var med kolfri motor, 8 kg angavs som tvättmöngd och deras första modell med kolfritt tror jag. Så fem år är den nog minst utan problem, men inte mera än 2-3 tvättar i veckan som också påverkar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.