Inger.P. skrev:
Det som är otympligt är ju just gipsskivor, reglar och takfönster.
Gör en uppskattning och beställ genom dem - de MÅSTE kunna hjälpa dig med en uppskattning. De VET ju vad som normalt går åt.

Glöm inte att du ska ha bra rabatt på materialet ;)

Takstolarna sätts redan på den första stomresningsdagen. Därför måste materialpaketet vara med direkt i husets förstaleverans.
Jaha, okej.

Nu minns jag även en annan sak som gjorde att vi avstod; priset hamnade väl över 100.000 vilket gör att de pengarna också måste lånas från banken och att man alltid måste betala ränta på dem. Köper vi efter hand, blir det en engångskostnad.

Köpte ni inrett eller oinrett på ovanvåningen (minns inte vad som stod på hemsidan :-[)
 
Inger.P. skrev:
100.000 kr måste vara för ett komplett materialpaket (inkl badrum)

Köp bara gipsskivor, golvspånskivor och reglar. Det är ju de som är otympliga - men relativt billiga. Det är ganska lätt att räkna ut hur många kvadratmeter av respektive skivor som behövs.

Vi har ingen övervåning.
Jag får nog fråga vad de hade velat ha för att bara lyfta in gipsskivor. Om det inte är för sent?

Jag är lite nervös eftersom vi inte (enligt mig) fått allt på plats, till exempel har vi inte valt tapeter och färg till huset och lite andra sådana saker. Tror du att det är okej och normalt att sådana möten hålls efter att huset börjat byggas?

Ser att du har din mail på forumet, men tänkte ändå fråga om det är okej att jag skickar mail till dig?
 
Inger.P. skrev:
Om du bara vill ha själva "lyftet" kan du säkert deala med krankillen på byggdagen. Detta förutsätter förstås att du får leveransen av ditt egna material innan takstolarna monteras.

Det tar ca 3 månader att bygga färdigt huset invändigt. Du har m.a.o. gott om tid på dig att välja tapeter och färg. Ska du köpa detta genom A-hus eller på egen hand?

Jag är nog en av de som är "minst anonym" här på forumet. Klart att du kan maila mig privat - eller messa mig genom forumet. Nu måste jag dock rasta hunden :)
Det var det jag tänkte också, att det hade varit smidigast att deala med krankillen på byggdagen, bauhaus ligger ju nära, så det är bara till att köra dit materialet. ;)

Tapeter och färg går också genom A-hus.
Är det nödvändigt att rasta hunden när man har en stor trädgård? :)
 
Jag har skickat ett PM till dig!
 
NiclasR skrev:
Jag har skickat ett PM till dig!
Till vem? :-?
 
Till dig SJODR :)
 
NiclasR skrev:
Till dig SJODR :)
Hm. Som du ser är jag "nykomling". Så jag vet inte riktigt vad det innebär? Var kan jag se PM:et? ::)
 
Om du tittar uppe på sidan när du är inne på forumet så i sidhuvudet så står det förhoppningsvis i det grå/gröna fältet något i still med; "Hej, SJODR, du har 1 meddelanden."
Tryck bara på "1 meddelanden" texten så ska du kunna läsa meddelandet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.