1. Testa bredbandshastigheten
2. Kontrollera (som nämnts ovan) om din tv lägger på en massa funktioner som inte funkar bra när det är snabba rörelser på skärmen (som vid sport).
 
tensiden tensiden skrev:
1. Testa bredbandshastigheten
.
Som jag tolkade det var det 20Mbit/s via mobilen med wifi och bredbandskollen, om jag tolkade symbolerna rätt på skärmdumpen (wifi-symbol och staplarna visar mobilmottagning för enbart telefoni)
Men ts får bekräfta.
 
A AndersS skrev:
Som jag tolkade det var det 20Mbit/s via mobilen med wifi och bredbandskollen, om jag tolkade symbolerna rätt på skärmdumpen (wifi-symbol och staplarna visar mobilmottagning för enbart telefoni)
Men ts får bekräfta.
Sedär, min läsförmåga var inte på topp. Tack!

Ja, 20Mbit skall räcka till tycker jag. Tror mer på tv-inställningarna.
 
Jo det är via luren jag testat. Tror bara att det är en dålig tv helt enkelt. 75 tum kanske är för stort för tekniken. Jag ser ju fortfarande problemet när man tittar på Blu-ray som inte har med Internet att göra..
 
Har du testat att slå av och på Auto Motion Pro inställningen?
Det låter som en inställning som kan förbättra eller kanske inte fungerar så bra så den försämrar istället.

En snabb googling gav att TVn fått höga rating betyg, men att några gamers gett upp att använda den som gamingmonitor pga hemska spökbilder när bilden rör sig i sidled. Ingen av dem skrev dock något om problem problem vid streaming, utan bara vid gamling Freesync mode.
 
Ja jag har prövat allt! Tror det är så att 75 tum inte hänger med..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.