Hej!! Är helt ny på den här sidan, men har redan läst mycket av intresse! Har förstått att hur företaget bemöter en, (säljaren) har rätt mycket att göra med valet av hus. Så jag undrar om någon har nå bra (eller dåliga) erfarenheter av husbygge i Dalarna??
 
Vi ska börja gräva nästa vecka, efter månader av funderingar och sedan väntan på bygglov. Jag kan alltså inte svara på mina erfarenheter av att bygga men det har varit en lång process hit... Vissa säljare var inte så engagerade, t ex när det gällde att återkomma när de skulle, medan andra varit väldigt bra att ha att göra med. Mycket hänger det ju på personkemin också.
 
Vart i Dalarna ska ni bygga, och vilket företag bygger ni med?
 
Sorry. det var länge sedan jag hittade tråden :)
Jo, vi bygger i Borlänge, med Trivselhus.
 
Kul!! Vi ska bygga i Leksand och funderar oxå på Trivselhus. :) Tycker dom har dom bästa planlösningarna! Är inne på ett Solvik 617, ett 1 1/2 plans hus. Säljaren sa att det finns ett sånt hus i Falun som vi fick komma och kolla på!! Ska bli så spännande! Har ni kommit långt med ert bygge? // Suzz
 
Om du inte får mitt privata meddelande...

Vi har varit inne i det visningshuset i Falun. Det är kanonläckert, verkligen jättefint!!!
Vår tomt har planerats, de har förberett grunden som ska gjutas nästa vecka och om två veckor kommer huset. Det ska bli otroligt spännande!
Vårt hus "finns inte" men om du vill kan jag gärna skicka lite bilder på ritningarna.
Var i Leksand har ni tomt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.