matar min pellets från ett bulkförråd till ett "veckoförråd" till brännaren dvs 3 olika skruvar.
Skruv nr 2 i kedjan matar lite för fort, och jag skulle vilka sänka hastigheten på den .

Efter lite googling så har jag funnit lite inlägg som menar på att en vridtrafo skulle göra jobbet, men att det det då skall finnas lite olika varianter.

Någon som har kunskaper eller gjort något liknande som kan guida mig rätt.

Min motor är märkt med
Kod:
S9I4OGXXH - TCE

Mer info om den här
 
Vad är det som startar skruv nummer två?

Med två förråd så behöver du ju bara två skruvar för att få in det i brännaren?

Bulkförråd ~~~ Veckoförråd ~~~ Brännare?

Var sitter tredje skruven?
 
Första skruven är bottenmonterad i bulkförrådet och matar fram till ett litet "microföråd" där skruv två matar upp till veckoförtådet där skruven (nr 3) till brännaren är monterad i. Både skruv 1 och 2 är styrda via nivågivare
 
1 Skalman65 skrev:
Första skruven är bottenmonterad i bulkförrådet och matar fram till ett litet "microföråd" där skruv två matar upp till veckoförtådet där skruven (nr 3) till brännaren är monterad i. Både skruv 1 och 2 är styrda via nivågivare
Varför vill du sänka farten på skurven?
Vad händer när den går för fort?
 
Då första skruven jobbar långsammare så finns det inte pellets nog för skruv 2, och matningen fungerar inte optimalt, och pelletsen rullar mellan varven bara runt med mer spån än nödvändigt
 
1 Skalman65 skrev:
Då första skruven jobbar långsammare så finns det inte pellets nog för skruv 2, och matningen fungerar inte optimalt, och pelletsen rullar mellan varven bara runt med mer spån än nödvändigt
Du säger att båda skruvarna är styrda via nivågivare.
Då måste du ju isåfall flytta givare två så att det finns nog med pellets i microförrådet innan den startar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.