Jag ska hänga upp gungor i trädgrenar. Vet ni var jag kan få tag i sån här typ av upphängning?
 
  • Upphängning för gunga med svarta remmar runt en trädgren och rep knutet till remmarna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag bumpar denna lite. Försöker hitta en liknande kort variant för att hänga en gunga på en trädgren utan att skada grenen och denna lite tjockare varianten hade ju varit klockren. Någon som vet var man hittar en liknande som är kort och bred samt med beslag i ändarna?
 
Jag försöker hålla det enkelt, kapa av en bit av ett spännband, de bredare brukar vara 6m och väldigt sällan en vanlig Agust behöver så långa. Sedan runt grenen och ett enkelt omslag med båda ändar eller en råbandsknop.

Men hittar du något köpes så bräcker du mig.

Protte
 
Jag vill ju gärna hålla det enkelt men en sådan kort stropp med metallbeslag som bilden visar och gungans karbinhake i andra änden hade ju funkat klockrent.

Jag kan dock inte hitta en liknande variant eller om det verkligen är en bandstropp eller kallas något annat?
 
Jag hittade inga liknande stroppar som på bilden ovan. Men jag köpte båttampar i tyg, med karbinhakar i ena änden och öglor i den andra. Har bara lagt dem runt grenen och trätt karbinhaken genom öglan. Fungerar bra trots lite svikt i tampen.
 
Borra hål rakt genom hela grenen och sätta ringbultar för gungas linor, skadar trädet mindre än att lägga något över barken där trädets tillväxt finns.
 
Och sätta en mutter på ovansidan menar du?
 
AnnikaME AnnikaME skrev:
Och sätta en mutter på ovansidan menar du?
Stor bricka och muttrar.
 
  • Gilla
AnnikaME
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.