Det sitter en täckskiva för en skarv där väggmodulerna länkas samman. Den är nästan lika tjock som Dörrfodret.
Hur kan man göra för att få det snyggt med golvsockeln?
Ska man gera till en sockelbit som sitter framför eller ska man sätta någon tunnare list? Vad blir snyggast?
 
  • Täckskiva vid väggmodulskarv nära dörrfoder och golvsockel i ett hem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En sockel som du fasar i sidorna så de möter fodren kanske kan vara något?
 
F Fluxor skrev:
En sockel som du fasar i sidorna så de möter fodren kanske kan vara något?
F Fluxor skrev:
En sockel som du fasar i sidorna så de möter fodren kanske kan vara något?
Blir det inte tok då sockeln är välvd på baksidan?
Eller tänker du att jag gerar till trekantsbitar soM jag limmar fast som ändar?
 
Om det är något som kommer synas mycket så hade jag nog tagit bort skivan och spacklat det vackert istället. Alla andra lösningar hade jag nog stört mig på nu när man vet om att de är där.
 
  • Gilla
Johan456
  • Laddar…
J Jensa86 skrev:
Om det är något som kommer synas mycket så hade jag nog tagit bort skivan och spacklat det vackert istället. Alla andra lösningar hade jag nog stört mig på nu när man vet om att de är där.
Ser det inte knas ut om golvsockeln saknas på ett ställe i rummet?
 
M mugatu skrev:
Blir det inte tok då sockeln är välvd på baksidan?
Eller tänker du att jag gerar till trekantsbitar soM jag limmar fast som ändar?
Det är en så kort bit att du nog kan prova. Baksidan syns inte då hålrummet går mot fodret.
 
Det jag menade var att ta bort hela skivan som ska täta för de lata byggarna som satte ihop modulerna och spackla och måla/tapetsera den istället. Sen montera list som vanligt. Det blir ju lite mer jobb men om det är något som syns mycket eller man går förbi ofta så kanske det är värt det.
 
  • Gilla
Johan456
  • Laddar…
Visa bredare bild. Den ger inget.
 
J Jensa86 skrev:
Det jag menade var att ta bort hela skivan som ska täta för de lata byggarna som satte ihop modulerna och spackla och måla/tapetsera den istället. Sen montera list som vanligt. Det blir ju lite mer jobb men om det är något som syns mycket eller man går förbi ofta så kanske det är värt det.
Tapetsera?
 
@Tiger79 Ja, poängen var ju att göra den lilla väggbiten likadan som alla andra runtomkring. Och eftersom jag inte ser någon annan så helgarderade jag och nämnde både måla och tapetsera.
 
J Jensa86 skrev:
Det jag menade var att ta bort hela skivan som ska täta för de lata byggarna som satte ihop modulerna och spackla och måla/tapetsera den istället. Sen montera list som vanligt. Det blir ju lite mer jobb men om det är något som syns mycket eller man går förbi ofta så kanske det är värt det.
Det är en jätteskarv där bakom. När huset rör sig så kommer det troligtvis spricka där förr eller senare. Jag har dessutom redan målat och vill inte börja riva bort skivan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.