Hejsan!

Jag väntar för närvarande på att mitt Älvsbyhus Höner skall levereras i vinter men nu var det en sak som slog mig som jag vill kolla upp. Vet ni om det ingår en takstege på husen från Älvsbyhus? Jag tror inte att det gör det men i så fall undrar jag hur man går tillväga när sotarn skall komma och besikta imkanalerna under de sista monteringsdagarna av huset. Det står nämligen i min checkpärm som jag har fått från Ä-hus att man ska ta dit sotaren under de sista monteringsdagarna för att besikta imkanalerna men hur går det om det inte finns någon takstege? Kan det vara så att han inte behöver vara på taket vid den besiktningen så att man kan vänta med att skaffa en stege om det inte ingår? Jag har sett en del Ä-hus utan stege på taket och jag antar att sotaren då måste ha gjort besiktningen trots att det ej funnits någon stege...
 
När dom besiktigade våran imkanal behövde han inte va på taket, gjorde det han skulle i köket och på ö-våningen.

Kristoffer
 
Okej, tackar så mycket för svaret! Då kan man ligga lågt med att skaffa en takstege tills det blir akyuellt att ta dit sotaren i framtiden i så fall..

Ha det gott!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.