Så här i corona-tider köper vi mat med hemkörning, men de har inte alkylatbensin på Willys. Och vår gräsmatta börjar snart se riktigt ovårdad ut. Finns det någon nätbutik som säljer alkylat med hemleverans?
Ovårdad gräsmatta med högt gräs och vildblommor, i behov av klippning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Maskinklippet säljer, köper du en hel pall så kanske att det blir fraktfritt.
https://www.maskinklippet.se/miljobransle/?sort=Popularity&page_num=2

Kolla annars om det inte finns någon som säljer på vanlig pump, så kan du åka å handla när du vill, åker du mitt i natten så minskar risken att träffa på andra jättemycket.

Om du berättar var du bor så kanske du kan få tips på ställen som säljer på pump...
 
Många butiker har ju även e-handel och då brukar även hemleverans finnas som alternativ, om än inte speciellt billigt.

Dock verkar man inte vilja skicka just detta då det är en brandfarlig vara.
 

Bästa svaret

https://www.aspen.se/kopstallen/hitta-aterforsaljare/
Där kan man även se var det finns "vanlig" pump tillgängligt så man inte behöver gå in i butik, jättesmidigt, jag har 500m till närmsta pump och det kostade senast 20kr/l

med tanke på hur vissa leveranser ser ut man får ibland så är det nog olämpligt att skicka bensin i dunk, jag har fått motorolja skickad i dunk där dunken var tom när den kom fram, postombudet hade storstädning efter de.
 
P Pumba skrev:
[länk]
Där kan man även se var det finns "vanlig" pump tillgängligt så man inte behöver gå in i butik, jättesmidigt, jag har 500m till närmsta pump och det kostade senast 20kr/l
Finns pump i grannbyn! Tack för tipset.
 
Biltema har, där kan man beställa att de plockar ihop och man kan hämta påsen med grejor
 
H
Har ingen vänlig granne som kan ställa en dunk på trappen?
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
C
P Pumba skrev:
jag har fått motorolja skickad i dunk där dunken var tom när den kom fram, postombudet hade storstädning efter de.
He he, jag beställde några 20-litersdunkar olja från Swedol och de höll på att utrymma ICA Maxi här eftersom de fick för sig att det var en akut brandfara. Som tur är dök jag upp precis när de skulle ringa transportören och be dem ta tillbaks dunkarna. :whistle:
 
sir_daniel sir_daniel skrev:
Biltema har, där kan man beställa att de plockar ihop och man kan hämta påsen med grejor
Bra tips. Jag behöver ju ändå lite andra prylar därifrån. Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.