Har ju grävt bort en del plantor och ogräsytor på tomten och det tycker tydligen katter i området om att använda som toalett.

Blir vansinnig när jag ser tassavtrycken där de varit och behöva gräva fram eventuell kattskit.

Kan ju inte sätta mig och vakta hela dagarna. Hur kan man bli kvitt detta problem?
 
Du kan prova att lägga galler på de öppna jordytorna. Då kan inte katterna gräva och då är det inte lika kul att bajsa där.
 
  • Gilla
Sigge1960 och 1 till
  • Laddar…

Bästa svaret

Jag har brutit av pinnar som trillat ner placerat de upprätt med ca 10cm avstånd för att hindra min katt att gräva där
 
  • Gilla
bradgard
  • Laddar…
V Vildparti skrev:
Jag har brutit av pinnar som trillat ner placerat de upprätt med ca 10cm avstånd för att hindra min katt att gräva där
Jag gallrade en buske i veckan så slängde ut lite ris över några ytor nu. Ska ju så gräs här och var så man är ju glad om katten ger f#n i det. Sen ska vi ha potatis och annat på ett ställe och vill inte ha kattmask i morötterna gärna...
 
Kattmask i morötterna?
 
D Daniel 109 skrev:
Kattmask i morötterna?
Om de bajsar, haha. Inte ver jag vad de drar med sig. Illa nog att ungarna är och petar på sånt där...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.