Detta skulle höra hemma i trädgård kanske... 50/50. Nåja.

behöver koppla ihop en standard trädgårdskoppling från en gardena-produkter (tryckventil/startkoppling för droppslang, men skulle ju lika gärna kunna vara en vanlig vattenslang).
Framdraget i marken har jag 25mm pem-slang nedgrävd i marken.

jag har en hane som passar på pem-slangen och ger mig en uppsjö möjligheter med olika hon-gängor.. men vill ju inte ha sju olika adaptrar irad heller.

någon som har tips på lösning..?

bifogar bilder för förtydliggörande.
 
  • Gardena tryckventil kopplad till svart pem-slang mot ett mönstrat tygunderlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en svart trädgårdskoppling med gänga mot en vit bakgrund med hjärtmönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J Jensa86 skrev:
Förstår inte riktigt bilderna, vilken är han-gängan som passar på pem-slangen?

Jag hade i alla fall kört på: [länk] + [länk]
det är ingen gänga, bara en hane;
 
  • Svart plasthane utan gänga bredvid ett svart rörändestycke på mönstrad bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Aha, den gardena mot 25R löser ju problemet, sådan får det bli, kanon!

behövs iof en hane-hane adapter i mitten men tror inte man kommer ifrån det...
 
Den jag skickade var dock med inre gänga men det finns ju motsvarande med yttre som du kan skruva på där i rätt storlek. Dock tror jag inte den du har där är till för PEM slangar utan för lite mjukare slangar. Kan vara problem att få det där tätt ordentligt med lite tryck på om du har en PEM slang.
 
J Jensa86 skrev:
Den jag skickade var dock med inre gänga men det finns ju motsvarande med yttre som du kan skruva på där i rätt storlek. Dock tror jag inte den du har där är till för PEM slangar utan för lite mjukare slangar. Kan vara problem att få det där tätt ordentligt med lite tryck på om du har en PEM slang.
Möjligt att den är till för mjukare slangar, kopplar ihop ett gardena sprinkler-system och i ena änden är det deras 25mm-fästen som funkar bra och i andra ändan deras nedgrävningsbox med färdiga han-gängor där jag fick med dom här ”adaptrarna” och en 25m 25mm-slang i ett paket, det blir tätt med den slang-klämman som följde med, kanske för att trycket på mitt vattenuttag är lågt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.