Status
Inte öppen för fler kommentarer.
N Nybergzzz skrev:
Jaså?fem pratade om 60 % nivåer i sthlm i maj.
Covid19 har härjat i sthlm sen februari och enbart 7.4% bar på antikroppar.
Du tror på fullaste allvar att den siffran har tiodubblats helt plötsligt?
Du måste koncentrera dig lite och fundera på NÄR man sa 60% i maj och vilket underlag hade man då? Senast jag hörde FHM prata om detta så handlade det om 25isch % i Stockhom nu. Och det stämmer bra med resultatet från denna undersökning.

Vad som är sagt för länge sedan spelar ingen roll. Vartefter man har bättre data förfinar man sina prediktioner. Just detta verkar vara väldigt svårt för dig att förstå. Utifrån tillgänglig data i varje ögonblick försöker man göra så goda förutsägelser som möjligt. Tidigt i processen kommer detta gå dåligt, och senare i processen kommer gå bättre pga att man har mer data tillgängligt. Ingen kan gissa utan data och är datan dålig blir gissningen dålig. Varför förstår du inte detta?
 
  • Gilla
Ingenjören och 7 till
  • Laddar…
BirgitS
N Nybergzzz skrev:
Jaså?fem pratade om 60 % nivåer i sthlm i maj.
Covid19 har härjat i sthlm sen februari och enbart 7.4% bar på antikroppar.
Du tror på fullaste allvar att den siffran har tiodubblats helt plötsligt?
Nej, du kommer du ihåg fel.

Det fanns enstaka fall av Covid-19 i februari men det inte så att den härjade här då.

Så här sa Tegnell i mitten av april:
– Vi är nära en nivå när vi enligt våra modellerare börjar se en effekt av en flockimmunitet.
https://emanuelkarlsten.se/04/tegnell-jag-tror-vi-uppnar-flockimmunitet-innan-vaccin/

Alltså inte att det är en flockimmunitet i betydelsen att sjukdomen försvinner utan att smittspridningen börjar avta därför att många redan har varit sjuka.
Och flockimmunitet är inte en på- och av-knapp där plötsligt allting stannar, utan det är en S-kurva vilket betyder att när fler och fler blir immuna i början så händer inte speciellt mycket förrän man når en 10-20 tjugo procents (immunitet, reds anm). Då börjar man ganska snabbt få en ganska stor effekt av en flockimmunitet på hur snabbt smittan går.
https://emanuelkarlsten.se/04/tegnell-jag-tror-vi-uppnar-flockimmunitet-innan-vaccin/
Lås gärna den sidan och försök att förstå vad det betyder utan att gissa.
 
N
BirgitS BirgitS skrev:
Då får du argumentera för din åsikt om någon ska tro på den.
Jag har facit .7,2 % och tegnell ,britton och jan Albert hade fel om 60 %nivåer.
Du skrev att jag hade fel när Spanien och Belgien släppte sina rapporter.
Att du orkar hänga kvar i denna tråd med så många fel.
 
N
MathiasS MathiasS skrev:
Du måste koncentrera dig lite och fundera på NÄR man sa 60% i maj och vilket underlag hade man då? Senast jag hörde FHM prata om detta så handlade det om 25isch % i Stockhom nu. Och det stämmer bra med resultatet från denna undersökning.

Vad som är sagt för länge sedan spelar ingen roll. Vartefter man har bättre data förfinar man sina prediktioner. Just detta verkar vara väldigt svårt för dig att förstå. Utifrån tillgänglig data i varje ögonblick försöker man göra så goda förutsägelser som möjligt. Tidigt i processen kommer detta gå dåligt, och senare i processen kommer gå bättre pga att man har mer data tillgängligt. Ingen kan gissa utan data och är datan dålig blir gissningen dålig. Varför förstår du inte detta?
Nej!det är inga 25 %du har facit 7.2
 
A
Ulltand Ulltand skrev:
Håller med. Från början när stratergin lades fast hade man felbedömt dödstal, immunitet, smittsamhet mm. Men i skenet att man nog trodde på sig egen analys är det kanske förlåtligt.

Nu handlar det nog mera om att försvara ett koncept som inte har fungerat av mer poltiska skäl.

Du säger ju själv att det fungerade i Skåne så du motsäger dig själv om konceptet.

Så fungerar det i Skåne eller fungerar det inte????
 
harry73
Javisst du har rätt:rolleyes:
Kan du snälla vara tyst i minst ett dygn igen?
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Ingenjören och 8 till
  • Laddar…
N
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, du kommer du ihåg fel.

Det fanns enstaka fall av Covid-19 i februari men det inte så att den härjade här då.

Så här sa Tegnell i mitten av april:
[länk]

Alltså inte att det är en flockimmunitet i betydelsen att sjukdomen försvinner utan att smittspridningen börjar avta därför att många redan har varit sjuka.

[länk]
Lås gärna den sidan och försök att förstå vad det betyder utan att gissa.
Jag läser inga fake News sidor.
 
BirgitS
EU-organet European Centre for Disease Prevention and Control (ECDC) varnar nu för en andra våg.
“The question is when and how big, that is the question in my view,”
“Looking at the characteristics of the virus, looking at what now emerges from the different countries in terms of population immunity – which isn’t all that exciting, between 2% and 14%, that leaves still 85% to 90% of the population susceptible – the virus is around us, circulating much more than January and February … I don’t want to draw a doomsday picture but I think we have to be realistic. That it’s not the time now to completely relax.”
“And especially now when it is clear [infections] are going down, people think it is over. Which it isn’t, which it definitely isn’t.”
https://www.theguardian.com/world/2...d-brace-itself-for-second-wave-of-coronavirus
 
A
N Nybergzzz skrev:
7.4 i fhm stora antikropptest.vilket fiasko för tengell ,britton och jan Albert.de slog på stora djungeltruman för en månad sedan med 30%immunitet och flockimmunitet .nu hävdar Tegnérs att flockimunnitet ej nås utan vaccin.
Eller så ser man det som att med 7% smittspridning så har vi lyckats hålla igång största delarna av Sverige. När ni våra grannländer Skåne, Danmark, Norge osv ska öppna upp måste de hitta en fungerande lösning för att kontrollera smittspridningen för om de får vänta till nästa år så är landet Danmark dött.

Eller vänta, Skåne kan faktiskt vara en förebild för hur våra grannländer kan ha landet igång och hålla nere smittspridningen.
 
  • Gilla
patst577 och 5 till
  • Laddar…
N
mathiash77 skrev:
Eller så ser man det som att med 7% smittspridning så har vi lyckats hålla igång största delarna av Sverige. När ni våra grannländer Skåne, Danmark, Norge osv ska öppna upp måste de hitta en fungerande lösning för att kontrollera smittspridningen för om de får vänta till nästa år så är landet Danmark dött.

Eller vänta, Skåne kan faktiskt vara en förebild för hur våra grannländer kan ha landet igång och hålla nere smittspridningen.
Jaså hur förklarar du då att alla andra nordiska länder öppnar upp för nordiska länder förutom Sverige?lever du i en bubbla med tegnell som popidol?
 
  • Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
N Nybergzzz skrev:
Jag har facit .7,2 % och tegnell ,britton och jan Albert hade fel om 60 %nivåer.
Du skrev att jag hade fel när Spanien och Belgien släppte sina rapporter.
Att du orkar hänga kvar i denna tråd med så många fel.
N Nybergzzz skrev:
Nej!det är inga 25 %du har facit 7.2
När uttalade sig Tegnell om antalet som skulle ha antikroppar vecka 18?
Svaret är aldrig.

Det har pratats om 25 % som har varit sjuka någon gång i maj i Stockholm. Men 7,2 % gäller inte slutet maj utan ett antikroppstest vecka 18 som alltså visar hur många som var sjuka vecka 15 eller tidigare. Det är alltså långt innan det blev maj.

Och du ska skriva om att ha mycket fel.
 
  • Gilla
RoAd och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
N Nybergzzz skrev:
Jag läser inga fake News sidor.
Jag länkade inte heller till en sida med lögner utan till en sida med en intervju med Tegnell, som ägde rum på riktigt.
 
  • Gilla
patst577
  • Laddar…
N Nybergzzz skrev:
Nej!det är inga 25 %du har facit 7.2
Ok, Det är rätt enkla uppgifter som du inte förmår att ta till dig. Du har fått det tydligt förklarat för dig, skillnaden mellan 25 och 7,3 men det går ändå inte in. Trist för dig.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
A
N Nybergzzz skrev:
Jag läser inga fake News sidor.

Du bara skapar dem?
 
  • Haha
  • Gilla
Guzzi och 2 till
  • Laddar…
N Nybergzzz skrev:
Jaså hur förklarar du då att alla andra nordiska länder öppnar upp för nordiska länder förutom Sverige?lever du i en bubbla med tegnell som popidol?
För att Sverige har vandrat längre längs den väg som alla ska vandra fram till ett vaccin. Det är också ett väldigt enkelt förhållande som alla kan förstå.

Land som varit nedstängda har för få smittade för att öppna för länder som har många, för då kommer man få en för snabb spridning. Dessa länder har haft paus ett tag, men nu kommer dom köra samma resa som Sverige, men ett par månader senare.
 
Redigerat:
  • Gilla
patst577 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.