Så står vi på jobbet nästan varje gång det är en trappuppgågng som ska målas/tapetseras. :D
 
P
Hittade en gammal bild från när vi tapetserade trapphuset och det är en vanlig trappstege med förlängningsbara ben så den gick att ställa i trappan.
 
  • Trappstege med förlängbara ben används av en person för att tapetsera ett trapphus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P Peter_K skrev:
Hittade en gammal bild från när vi tapetserade trapphuset och det är en vanlig trappstege med förlängningsbara ben så den gick att ställa i trappan.
Såg du vad du gjorde i det månljuset? :crysmile:
 
  • Gilla
androxe och 2 till
  • Laddar…
Han hade ju en ficklampa nere till höger i bild, hur svårt kan det va'? :crysmile:
 
  • Gilla
JA”Snabbe”
  • Laddar…
Det är en sån stege jag letar efter men dom jag hittar är inte tillräckligt höga för att jag ska nå taket på 4,7 meter upp

P Peter_K skrev:
Hittade en gammal bild från när vi tapetserade trapphuset och det är en vanlig trappstege med förlängningsbara ben så den gick att ställa i trappan.
Mazen Mazen skrev:
Hyr eller köp en mindre ställning och om du behöver komma lite högre spänn fast en trappstege.
Likt denna..
[bild]
[länk]

[länk]
 
C
  • Gilla
Jockose
  • Laddar…
P
JA”Snabbe” Jonas ”Snabbe” Andersson skrev:
Såg du vad du gjorde i det månljuset? :crysmile:
Inte så mörkt som det ser ut. Sitter 2 spottar i taket. Tror mobilkameran luras.
 
  • Gilla
DPL
  • Laddar…
Bygg en ställning enligt tidigare förlag #13, men jag skulle bygga planytan ända fram till avsatsen och där gjort någon form av bockar, Går snabbare än att lägga tid på att leta annan "bättre" lösning.
Planytan görs av två reglar och en skiva, vips så har du något för framtiden eller ett extrabord för speciella tillfällen
Taget från egen erfarenhet där jag inte hade hittat den perfekta lösningen innan min svåger varit färdig med halva arbetet,;)
 
  • Haha
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
C
A AndersS skrev:
Taget från egen erfarenhet där jag inte hade hittat den perfekta lösningen innan min svåger varit färdig med halva arbetet,;)
Låter som en bra arbetsfördelning. Svågern får jobba medan man själv funderar på hur det skall göras :rofl:
 
  • Gilla
  • Haha
AndersS och 1 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Låter som en bra arbetsfördelning. Svågern får jobba medan man själv funderar på hur det skall göras :rofl:
Nu blir det OT, men har en bekant som även bygger speciella maskiner för olika jobb. Men hans intresse är just att bygga maskiner så själva arbetet som ska utföras blir en bieffekt. Själv är jag inte ledsen för jag har fått ta del av hans jobb.
Så jag funderar, involverar min bekant och när han kommer med sin lösning är min svåger helt färdig:cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.