Hej!

Hittade inget annat förum för arb.kläder;
Ska köpa fristads-brallor etc. i sthlm, vart gör jag det billigast?

mvh
Martin
 
Blåkläder är ju bra också. Kör dom själv. 100% bomull och väldigt stadiga. Observera, köp inte Blue wear... Dom är rätt dåliga...

Blåkläder brukar jag köpa på Jula...
 
Fristad köper du billigast hos Jula - Kungenskurva.

Har provat annat, typ blåkläder etc - men Fristad är ändå Fristad. ;)
 
Arbetskläder är nog lite som maskiner, man vänjer sig vid ett märke som man håler fast vid. Det kan va bra, billigt eller lättillgängligt.
Men paralellen med verktyg slutar inte där, man får vad man betalar för gälle nog även arbetskläder, ett exempel är BlueWear som nämdes ovan.

Btw:
Ni har väll hört det gammla ordspråket i klädindustrin.....

"En T-shirt säger mer än tusen ord" :D

PICT09611.JPG
Jag älskar reklamprylar ::)
 
Hej tack för svar!

Tittade på Jula dels på nätet o i katalogen, men såg inga Fristads där.
Men du säger att dem finns i Kungenskurva?

Har en butik i stan som säljer brallorna för 585:- finns det billigare i Kungens?

något förvirrat inlägg :surprised:

tack!
martin

 
Jag betalar 385+ moms för mina Fristadsbyxor där jag brukar köpa dem. Nu är ju inte detta i sthlm, men de borde ju inte vara 100:- dyrare där uppe.
 
Jag har ett par såna här:

202-05.jpg

Midjebyxa T&P Workwear heter de och finns hos bl a ITAB: http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=15882&plats_id=1303

De har då överlevt en skrapning och målning av huset, ett badumsbygge, ett par klickgolvläggningar, diverse tapetsering och allmänt grovjobb och just nu renoverar de vårat kök  ;D

De är hela (men inte rena) än, fast jag ska nog köpa ett par till som jag kan ha när jag går på finmiddag  ;)

329 spänn inkl. moms kostar de.

// Lidman
 
Skulle inte förvåna mig om det skiljer en hundring på priset här i sthlm. Det är en butik som heter Linden & Co Textil, ligger på Kungstensgatan mitt i smeten. så det kan nog vara dyrare.

Sen har jag gjort en iakktagelse ang. färgen på byxor men skulle vilja höra er känsla för vem som har vilken färg på brallan. Målare har ju ofta vita, men sen blå, svart, grå. ::)
 
Angående det här med färger så är ju målare ofta vitklädda precis som du sa.
De grå kläderna används oftast av VVS och liknande, och ibland av elektriker.

Snickare kör väl oftast blått, men finns ju förståss spridning på det. Jag är snickare och brukar faktiskt spöka ut mig med röda byxor, dels kul att stcika ut, men beror främst på att jag kom över ett antal par röda byxor ;) Annars är det blått eller beige som gäller.
73301402.jpg73305084.jpg

Jag kör uteslutande Tranemo Workwear, inte så känt i sverige, trots att huvudkontoret ligger mitt i västergötland.
http://www.tranemoworkwear.se/sweden/document/startindex_sw.html
 
Vill rekommendera dessa:

http://www.harald-nyborg.se/merinfo.asp?varenr=9448&Grp=75&n=45100

Köpte ett par hängslebyxor och ett par "vanliga" för ca 2 år sedan, har sedan använt dem i genomsnitt 15h/vecka 52 veckor/år. De kostade även då 129kr paret, lite mer med knäskydden.

Materialet i byxorna är extremt bra i förhållande till priset, har hållt över alla förväntningar. Hade byxorna kostat 600 kr hade jah ändå tyckt att materialet var prisvärt.

Passform: ja de passar mig utmärkt iallafall.

Dock rekommenderar jag endast de vanliga byxorna, inte hängslemodellen eftersom själva hängslorna var dåliga. Någon sorts elastiskt band, som efter regn, massor med svett och några tvättar blev helt uttänjda, och allmännt dåliga.

Dessutom använder jag verktygsbälte och tycker därför inte om byxor där det redan finns "hängande" utanpåfickor på byxorna, vilka då buktar ut under bältet.

För mig är de här byxorna bra exempel på när billiga prylor funkar, vilket enligt min erfarenhet är väldigt sällan.

//Daniel
 
apan skrev:
Skulle inte förvåna mig om det skiljer en hundring på priset här i sthlm. Det är en butik som heter Linden & Co Textil, ligger på Kungstensgatan mitt i smeten. så det kan nog vara dyrare.

Sen har jag gjort en iakktagelse ang. färgen på byxor men skulle vilja höra er känsla för vem som har vilken färg på brallan. Målare har ju ofta vita, men sen blå, svart, grå.  ::)
Oftast brukar det vara så här:
Blå = snickare, ventilation, rörmokare, hempulare mm
Svart = rör mokare, elektriker,
grå = putsare, murare, larmkille,
brun= snickare, elektriker.
Gröna = Trädgårdsfolket
Röda = snickare, tekniker/larm
vita= murare, putsare, målare

Och sedan har vi färgerna på eventuella Hjälmar.....
 
Hejsan, jag jobbar med larm och vi ser ut som en vägarbetare ungefär. Det är ngn ny säkerhetsgrej på Skanska att alla som vistas på ett bygge ska ha fluoroserande(?) kläder och trampskydd och hjälm och leg.....
Vilket resulterade i att istället för att ha en självlysande väst att kränga på sig vid ovanstående tillfälle så har nu alla vägarbetarkläder...

F.ö så är det Fristads rakt igenom.

// Stefan
 
  • byxa.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jackan....
 
  • jacka.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Och dom värsta: shortsen...
 
  • shorts.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P-plats.se skrev:
Jag brukar lämna ca20% på Fristads egen prislista när jag säljer dom...
Vem är "jag" :)
Vart kan man handla hos denne "jag"

/martin
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.