Tjena. Planerar in att ha en infälld skjutdörr hemma. Och har letat runt på nätet efter skjutdörrar i industriel stil.

Stolt smide är en firma som gör sånna slags dörrar. Men jag tycker dom har lite väll saftiga priser (20k+)

Är det nån här som har nåt liknande tips på skjutdörrar i den här stilen: Industriell stil skjutdörr med svarta metallramar och stora glaspaneler, ej infälld.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


typ såhär, fast infälld.
 
Finns de som säljer själva "infällningen" som man sen kan stoppa i vilket standard-dörrblad som helst i. Alltså, själva rälsen, kasetten i väggen osv. Så kan du hitta dörrblad i den stil du vill ha till vettigt pris kan en sån lösning kanske funka?

Minns inte var jag hittade det men kollade på såna för ett halvår sedan och hittade sådana då.
 
  • Gilla
Snickerzz
  • Laddar…
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Finns de som säljer själva "infällningen" som man sen kan stoppa i vilket standard-dörrblad som helst i. Alltså, själva rälsen, kasetten i väggen osv. Så kan du hitta dörrblad i den stil du vill ha till vettigt pris kan en sån lösning kanske funka?

Minns inte var jag hittade det men kollade på såna för ett halvår sedan och hittade sådana då.
Om man nu sätter kassetten och väntar med köpa dörren tror du det blir problem med att sätta in dörren efteråt när väggen är dubblad/igensatt
 
Snickerzz Snickerzz skrev:
Om man nu sätter kassetten och väntar med köpa dörren tror du det blir problem med att sätta in dörren efteråt när väggen är dubblad/igensatt
slutade med att vi inte köpte skjutdörr så vet inte. Men hittar du en sådan så kolla monteringsanvisning. Vill minnas att man kunde byta dörren så bör man ju kunna göra som du skriver också. Det är ju egentligen det rimliga...
 
  • Gilla
Snickerzz
  • Laddar…
M maria01 skrev:
[länk]

leroymerlin finns i polen närmast sverige
M maria01 skrev:
[länk]

leroymerlin finns i polen närmast sverige
tack maria01 men jag hittade ett antal andra företag. Vikpartier.se 6500kr och mirrorLine.se 11000kr (fördel, man får känna på grejerna i deras showroom i Täby)

men jag ska kolla upp det billigare alternativet lite djupare.

Spröjsade dörrar i smides verk går sällan ner i pris under 20k. Finns i aluminium för mkt bättre priser. O kvaliten är bra.
 
Totte_S
Bygger man infälld skjutdörr så gör man det lämpligtvis på ett sådant sätt att man kan sätta dit / ta bort dörren även när väggen är klar.
Det blir pilligt o lite trix. Bla kan man behöva ha omfattningen i öppningen borttagbar, ex skruvad så den går att demontera.
Jag har ett flertal inbyggda skjutdörrar byggda med lösa delar, dvs skena, rullar etc.
Ganska lättbyggt faktiskt.
 
  • Gilla
Snickerzz
  • Laddar…
Totte_S Totte_S skrev:
Bygger man infälld skjutdörr så gör man det lämpligtvis på ett sådant sätt att man kan sätta dit / ta bort dörren även när väggen är klar.
Det blir pilligt o lite trix. Bla kan man behöva ha omfattningen i öppningen borttagbar, ex skruvad så den går att demontera.
Jag har ett flertal inbyggda skjutdörrar byggda med lösa delar, dvs skena, rullar etc.
Ganska lättbyggt faktiskt.
bra o veta tack :)
 
För den som kanske hittar detta inlägg vill jag bara svara att det blev en dörr från Mirror Line för mig. Företaget har ett showroom i Täby där kunnig personal finns på plats med bland annat ett brett sortiment av val.

Jag hade själv en ganska tight tidsplan där jag blev lovad 3 veckor leverans tid. Den tiden höll dom :)

Det gör att andra dörrar sticker iväg i pris är att många dörrar i denna stil har smides design. Men Mirror Line kör med aluminium. Jag tycker personligen dörren hemma hos mig håller hög kvalite.

Nyinstallerad aluminiumdörr från Mirror Line i en byggmiljö med synliga verktyg och konstruktionsmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Aluminiumdörr från Mirror Line installerad i en vägg, visar hög kvalitet och modern design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Testarn123 och 3 till
  • Laddar…
Hej! Såhär 4 år senare - vad tycker du om din dörr från Mirrorline? Håller den fortfarande god kvalitet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.