L lakman skrev:
Ja det är lite det som är kärnan här.. det är en färdig produkt, den ser ut som den gör. Take it or leave it.
Så det är ju snarare en chansning av ts att beställa den vit eftersom hon inte vet hur den ser ut, det är inte företagets fel om man ska vara lite krass.
TS fick en bild av företaget, betyder den ingenting?
 
L
S sblixten skrev:
TS fick en bild av företaget, betyder den ingenting?
nej, det är bara en princip för att visa mått och indelning på partiet. Skulle till och med tro att du får exakt samma bild om du beställer ett svart parti
 
  • Gilla
Lucif3r och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Vad bra att du skrev det jag tänkte skriva.
Väggen är ingen spcialbeställning. Firman snodde ihop den av standardkomponenter.

Staffan
Men i #23 skriver TS att företaget vägrar ta tillbaka varan då den enligt dom är specialbeställd. Komponenterna kan gott och väl vara standardkomponenter men slutprodukten är enligt deras egen utsaga en specialvara som ej finns i oridinarie sortiment. Reklamera och håll inne betalningen. Begär offerter av hantverkare för att byta listerna. Meddela firman att de kan skicka vita lister och att du kommer åtgärda , men dra av kostnaden för hantverkaren från fakturan( alt. får de skicka någon för att få hela summan)
 
  • Gilla
Freiherren och 1 till
  • Laddar…
L lakman skrev:
nej, det är bara en princip för att visa mått och indelning på parti
TS får med andra ord vara glad att det inte kom ett glasparti med röda lister. Eller regnbågsfärgade.
 
  • Gilla
Lajmen och 1 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
TS får med andra ord vara glad att det inte kom ett glasparti med röda lister. Eller regnbågsfärgade.
Hade det varit möjligt att få dom tre varianterna så hade det varit ett val man hade fått göra vilken man ville ha. Hade dom bara haft en av dom där udda alternativen på lister till ett industrifönster så lär dom ha talat om färgen, annars har dom haft 100% reklamationer i 30 år.
 
L lakman skrev:
nej, det är bara en princip för att visa mått och indelning på partiet. Skulle till och med tro att du får exakt samma bild om du beställer ett svart parti
Med det resonemanget kunde väggen som kom lika gärna haft 20cm karm/vägg mellan fönstren.
Eller kanske enbart två stora fönster. Eller svart på ena sidan av väggen. Eller ..........
:thinking:;)
Som lekman och konsument kan man inte förstå vilka frågor/detaljer som ska ställas/specas.
Som företag och leverantör bör man däremot ha kunskap om detta.

Jag har förståelse för att det blivit fel från företagets sida i detta fall, men jag har ingen förståelse för hur företaget valt att hantera det.
 
  • Gilla
roserz och 5 till
  • Laddar…
L Tommy Lövgren skrev:
Hade det varit möjligt att få dom tre varianterna så hade det varit ett val man hade fått göra vilken man ville ha.
Nu valde TS "vitt". Vilket var ett alternativ. Sen blev det ändå svart.
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Nu valde TS "vitt". Vilket var ett alternativ. Sen blev det ändå svart.
Nej, det var inget alternativ att välja vita lister
 
  • Gilla
Lucif3r
  • Laddar…
L Tommy Lövgren skrev:
Nej, det var inget alternativ att välja vita lister
Då har jag helt missförstått. Jag fattade aldrig att TS fick frågan.
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Då har jag helt missförstått. Jag fattade aldrig att TS fick frågan.
Nej, du har förstått rätt. Jag fick aldrig frågan samt att expodul aldrig på något sätt framförde att väggen kommer ha svarta lister.
 
  • Gilla
Lajmen och 1 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Då har jag helt missförstått. Jag fattade aldrig att TS fick frågan.
Du har förstått rätt. TS beställde en vit vägg och fick en vit-svart levererad.
 
R roserz skrev:
Hon svarar "Bilden på offerten är kraftigt förenklad för att den inte ska vara för tung, då måste man skala ner så mycket som möjligt". Enligt henne ska jag alltså på ett magiskt sätt förstå detta.
Det är ju ren buillshit... Fråga i s f vilket program dom använder som genererar en ritning som skalar bort element? Någon sådan ritning har def aldrig funnits och skulle inte vara något problem att skicka om det fanns.
 
Alebaleportocale
Löste det sig?
 
Ja, också nyfiken.
 
Alebaleportocale Alebaleportocale skrev:
Löste det sig?
Det löste sig inte med firman. Kollade med dem om de kunde tänka sig att dela på kostnaden för listbyte hos en annan hantverkare, men det ville de ju inte.

Jag orkade inte ta det vidare då vi är mitt uppe i en stor renovering och flytt. Tråkigt att personalen på Expodul inte var lösningsorienterade och tillmötesgående.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.