57 773 läst · 256 svar
58k läst
256 svar
Företag påstår att de inte kunde göra annorlunda
TS fick en bild av företaget, betyder den ingenting?L lakman skrev:
Men i #23 skriver TS att företaget vägrar ta tillbaka varan då den enligt dom är specialbeställd. Komponenterna kan gott och väl vara standardkomponenter men slutprodukten är enligt deras egen utsaga en specialvara som ej finns i oridinarie sortiment. Reklamera och håll inne betalningen. Begär offerter av hantverkare för att byta listerna. Meddela firman att de kan skicka vita lister och att du kommer åtgärda , men dra av kostnaden för hantverkaren från fakturan( alt. får de skicka någon för att få hela summan)Staffan2000 skrev:
Hade det varit möjligt att få dom tre varianterna så hade det varit ett val man hade fått göra vilken man ville ha. Hade dom bara haft en av dom där udda alternativen på lister till ett industrifönster så lär dom ha talat om färgen, annars har dom haft 100% reklamationer i 30 år.Nyfniken skrev:
Med det resonemanget kunde väggen som kom lika gärna haft 20cm karm/vägg mellan fönstren.L lakman skrev:
Eller kanske enbart två stora fönster. Eller svart på ena sidan av väggen. Eller ..........
Som lekman och konsument kan man inte förstå vilka frågor/detaljer som ska ställas/specas.
Som företag och leverantör bör man däremot ha kunskap om detta.
Jag har förståelse för att det blivit fel från företagets sida i detta fall, men jag har ingen förståelse för hur företaget valt att hantera det.
Det är ju ren buillshit... Fråga i s f vilket program dom använder som genererar en ritning som skalar bort element? Någon sådan ritning har def aldrig funnits och skulle inte vara något problem att skicka om det fanns.R roserz skrev:
Det löste sig inte med firman. Kollade med dem om de kunde tänka sig att dela på kostnaden för listbyte hos en annan hantverkare, men det ville de ju inte.Alebaleportocale skrev:
Jag orkade inte ta det vidare då vi är mitt uppe i en stor renovering och flytt. Tråkigt att personalen på Expodul inte var lösningsorienterade och tillmötesgående.